اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر کوبا: فشار آمریکا علیه ایران، سوریه و کوبا به نتیجه نمی‌رسد

سفیر کوبا در لبنان گفت که آمریکا قصد دارد با سیاست فشار، انقلاب مردم کوبا را به شکست بکشاند.

سفیر کوبا: فشار آمریکا علیه ایران، سوریه و کوبا به نتیجه نمی‌رسد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر موراگا» سفیر کشور کوبا در لبنان گفت که هدف اصلی آمریکا از فشار اقتصادی، شکست انقلاب کوبا است و در این امر به طور حتم شکست خواهد خورد.

او در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین گفت که محاصره اقتصادی آمریکا علیه کوبا، تاکنون خسارات زیادی به بخش پزشکی و درمانی کوبا وارد کرده و مانع دستیابی کشورش به تجهیزات لازم برای بیماران شده است.

موراگا همچنین گفت که اقتصاد کوبا در پی تحریم‌های آمریکا در سال گذشته ۵.۵ میلیارد دلار زیان دیده است اما این محاصره اقتصادی از حیث سیاسی محکوم به شکست است و دوام نخواهد داشت و کوبا سال‌ها در راستای تکیه بر توان داخلی خویش و کاستن از وابستگی به خارج تلاش کرده است.

او تأکید کرد: «کوبا هرگز از نظامی که مردمش با آزادی آن را انتخاب کرده‌اند، کوتاه نخواهد آمد و ما فهرستی از رؤسای جمهور آمریکا در دوران مختلف داریم که تلاش کردند انقلاب کوبا را به شکست بکشانند و ناکام ماندند.»

سفیر کوبا در لبنان، اقدام آمریکا برای قرار دادن نام کوبا در فهرست موسوم به «کشورهای حامی تروریسم» را توهین به مردم کوبا توصیف کرد و گفت که این اقدام با هدف مانع‌تراشی در مسیر بهبود احتمالی میان رابطه «هاوانا» و «واشنگتن» انجام شده است و درعین حال سخن گفتن از هرگونه بهبود روابط با واشنگتن مادامی که تحریم‌ها پابرجاست، دشوار است.

الکساندر موراگا همچنین گفت که تکنیک آمریکا برای فشار بر کشورهایی همچون ایران، سوریه و کوبا، محاصره اقتصادی است و دولت آمریکا باید متمدنانه و بر مبنای احترام به حاکمیت کشورها، رفتار کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری با ایران در زمینه تولید واکسن کرونا اشاره کرد و گفت که همکاری‌های مطالعاتی در زمینه ساخت واکسن‌های دیگر نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول