اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ترانزیت از مرز سرخس با ظرفیت‌های حداقلی در حال انجام است

استاندار خراسان رضوی گفت: دلیل محدودیت‌های کرونایی ترانزیت به شدت کاهش پیدا کرده است و ترانزیت با ظرفیت‌های حداقلی در حال انجام است.

ترانزیت از مرز سرخس با ظرفیت‌های حداقلی در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، محمدصادق معتمدیان در حاشیه جلسه جمع‌بندی سفر به سرخس در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره کاهش ترانزیت از مرز سرخس اظهارکرد: به دلیل محدودیت‌های کرونایی ترانزیت به شدت کاهش پیدا کرده و ترانزیت با ظرفیت‌های حداقلی در حال انجام است.

استاندار خراسان رضوی درباره رایزنی‌ برای رفع این محدودیت‌ها گفت: ترکمنستان شرایط جدیدی را اعلام کرده که ما نپذیرفتیم و موضوع ترانزیت یک مسئله ملی است، باید در سطح ملی درباره آن تصمیم‌گیری شود که این موضوع را از طریق وزیر راه پیگیری کردیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ادامه فعالیت معین‌های اقتصادی بیان کرد: حوزه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار از بخش‌های مختلف از اولویت‌های ما است و اکنون اگر معین‌های اقتصادی قوی عمل کرده باشند را حمایت می‌کنیم، اما اگر ضعیف باشند ما آن معین اقتصادی را کنار می‌گذاریم و دنبال راهکارهای جدید می‌رویم تا کار سرعت بیشتری بگیرد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: معین‌های اقتصادی که مسئولیت پذیرفتند پاسخ بدهند اگر مشکلی دارند تا به آنها کمک کنیم و بحث معین‌های اقتصادی در قالب توافق انجام شده است.

معتمدیان به حضور دستگاه‌های حاکمیتی برای محرومیت‌زدایی اشاره و عنوان کرد: حضور دستگاه‌های حاکمیتی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان معین‌های محرومیت‌زدایی اثرگذار بوده است و باید گستره همکاری مشترک با نهادهای حاکمیتی را بیشتر کنیم، قطعاً هر فعالیتی که باعث رونق اقتصادی شود را حمایت می‌کنیم.

وی به ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس اشاره و بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان سرخس منطقه ویژه اقتصادی است که در این زمینه باید موانع رت بررسی کنیم تا شرایط مهیا شود ‌و سرمایه‌گذاری بیشتر شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: اولویت ما ارتقای منطقه ویژه اقتصادی به آزاد است؛ موانعی وجود دارد که ما با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و شورای نگهبان این موانع را باید رفع کنیم، با این طرح سرخس شاهد افزایش مبادلات تجاری و تحول ترانزیتی باشد.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول