اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

روزانه ۱۰ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت در زنجان ثبت نام کردند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: بررسی ها نشان می‌دهد در مدت یک هفته ۸۰ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت استان، به روش غیرمستقیم در سامانه سجام ثبت نام کردند که روزانه ۱۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

روزانه ۱۰ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت در زنجان ثبت نام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، محمدرضا آبی پور در جلسه مشترک ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس و قرارگاه زیستی شورای پدافند غیرعامل استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت برای دارندگان سهام عدالت به روش غیرمستقیم مدیریت سهام در استان اظهار کرد: بحث ثبت نام دارندگان سهام عدالت در سجام از خرداد امسال آغاز شد و  این مهم به دستگاه متولی امر  اقتصاد و دارایی نیز اعلام شد که در این  راستا این معاونت به عنوان هماهنگ کننده نقش آفرینی کرده است.

وی اضافه کرد: طی ماه خرداد اعلام شد، دارندگان سهام عدالت که روش غیرمستقیم انتخاب کرده اند در سامانه سجام ثبت نام کنند و تمامی مکاتبات لازم برای اجرای این کار با دستگاه‌های متولی امر انجام گرفت.

این مسؤول  ادامه داد: این یک حق عمومی است چرا که زندگی در کرونا جریان دارد، نمی شد کار ثبت نام از گروه‌های هدف را انجام ندهیم و در واقع مجبور به اجرای این کار بودیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه از جمعیت ۷۹۱ هزار نفری مشمول سهام عدالت استان حدود  ۵۲ هزار روش مستقیم را انتخاب کردند، یعنی ۴۸ درصد مابقی معادل ۳۸۰ هزار نفر روش غیرمستقیم را برای مدیریت آن انتخاب کرده اند.

آبی پور افزود: از مجموع همین ۳۸۰ هزار نفر حدود ۸۰ هزار نفر دارندگان سهام عدالت در استان، در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند و بخاطر اینکه این رقم باید به ۵۰ درصد می رسید تا شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت تشکیل شود.

به گفته آبی پور با هماهنگی انجام گرفته ۸۰  هزار نفر از گروه‌های هدف در مدت یک هفته موفق به ثبت نام شدند که فقط چهار مرکز پیشخوان زنجان با ازدحام جمعیت مواجه بود و این درحالی است که بخش عمده‌ای از ثبت نام ها از طریق دهیاری‌ها، مراکز بهداشتی روستاها و پایگاه‌های بسیج انجام گرفت.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ادامه داد: بر این اساس ۲۸ نفر برای مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت این استان انتخاب شده‌اند که نسبت به برگزاری انتخابات اقدام کرد که تغییرات اساسنامه ای نیز انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: زنجان جزو استان هایی است که حداقل شرکت کنندگان و حداقل افراد روش غیرمستقیم در مقایسه با استان های دیگر را داشت و از طرفی همراهی سهامداران به تحقق اهداف ترسیم شده کمک کرد.

آبی پور افزود: باید به دفاتر پیشخوان دولت به عنوان یک ابزار نگاه کرد و این آمادگی را باید داشته باشند که در هر مقطعی و در یک محدوده زمانی که دولت برنامه‌ای اعلام می کند گروه‌های هدف را با مشکلات کمتری ثبت نام کند.

وی اضافه کرد: تمامی پیش بینی‌ها برای اجرای این کار انجام گرفته بود و اینکه بگوییم یک عملیاتی در زمان کرونایی هیچ خطایی نداشته باشد، چنین نیست و این اقدام در مدت یک هفته آزمایشی بود که نتیجه با موفقیت همراه بود، اما نقاط ضعفی هم وجود داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ادامه داد: در این خصوص بجای مدیریت چهار مرکز پیشخوان دولت از سوی کارشناسان بهداشتی پلمب شد که بار مراجعه کنندگان به سایر دفاتر سوق یافته و همین مسئله ازدحام بیشتری را موجب شد.

وی خاطرنشان کرد: مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت که به عنوان یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان عهده‌دار مدیریت سهام افرادی است که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، با بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برگزار شد.

آبی پور یادآوری کرد: این شرکت با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های استانی می‌تواند نقش موثری را در توسعه استان و نیز ایجاد درآمد برای سهامداران داشته باشد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول