اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

۲۱ زندانی شهرستان دیر تحت پوشش کمیته امداد

رئیس دادگستری شهرستان دیر گفت: در حال حاضر ۲۱ زندانی شهرستان دیر، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی می‌باشند که زیر چتر حمایتی انجمن زندانیان شهرستان دیر قرار خواهند گرفت و همه خدمات مشاوره، اخذ وکیل به صورت رایگان برای آن‌ها ارائه خواهد شد.

۲۱ زندانی شهرستان دیر تحت پوشش کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر،  تفاهم نامه برای ثبت نام دو هزار و ۷۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در سامانه خدمات الکترونیک قضایی(ثنا) و همچنین همکاری میان دادگستری و کمیته امداد شهرستان دیر به امضاء رسید. 

عیسی نوشاد در این نشست اظهار داشت: برقراری سلامت اجتماعی جامعه در جهت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی بیش از هر چیز مستلزم تعامل میان سازمان‌های مسؤول و مطالعه و پژوهش‌های اجتماعی در راستای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مشترک میسر خواهد شد. 

رئیس دادگستری شهرستان دیر با تاکید بر اینکه اقشار نیازمند همچون دیگر اقشار جامعه باید بتوانند به حقوق واقعی خود دست پیدا کنند و به خاطر مشکلات مالی و معیشتی نباید از پیگیری قضایی مشکلات خود و اجرای عدالت قضایی محروم باشد تصریح کرد: امضای این تفاهم نامه می‌تواند در کاستن مشکلات خانواده‌های مددجو و نیازمند نقش بسیار مهمی داشته باشد و مددجویان از پشتوانه لازم برای احقاق حقوق خود در پرونده‌های قضایی برخوردار می‌شوند. 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد بستر لازم برای مشارکت داوطلبانه کارکنان دادگستری در حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و اقشار آسیب پذیر، ایجاد بستر لازم برای برخورداری مددجویان تحت پوشش از خدمات مشاوره حقوقی رایگان و برخورداری از وکیل معاضدتی در مراجع قضایی، ایجاد بستر لازم برای معرفی مددجویان به منظور دریافت مشاوره‌های روانشناسی از دیگر گام‌های مورد پیگیری در این تفاهم نامه است. 

رئیس دادگستری شهرستان دیر با اشاره به انجمن حمایت از زندانیان و خدمات رایگان این انجمن که به ریاست دادگستری شهرستان دیر است افزود: در حال حاضر ۲۱ زندانی شهرستان دیر، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی می‌باشند که زیر چتر حمایتی انجمن زندانیان شهرستان دیر قرار خواهند گرفت و همه خدمات مشاوره، اخذ وکیل به صورت رایگان برای آن‌ها ارائه خواهد شد. 

نوشاد به نقش ارزشمند محرومان و مستضعفان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: محرومان از پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که برای رفع مشکلات آن‌ها باید گام‌های بلندی برداشته شود. 

رئیس دادگستری شهرستان دیر اظهار داشت: دادگستری شهرستان دیر و کمیته امداد امام خمینی(ره) در نظر دارد با بهره گیری از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود برای رفع مشکلات محرومان و مستضعفین گام بردارند. 

نوشاد در پایان گفت: به منظور پیشگیری از انتشار و سرایت ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان از شهروندان عزیز تقاضا داریم از مراجعه به واحدهای قضائی بدون احضار و یا دعوت نامه جدا خودداری کنند. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دیر نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر دو هزار و ۷۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرستان دیر می‌باشد که بر اساس این تفاهم نامه تلاش خواهد شد در گام اول تا پایان سال، ۵۰ درصد از خانواده‌های تحت پوشش به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سطح شهرستان جهت ثبت نام در سامانه ثنا معرفی شوند. 

سید علی حسینی از تشکیل کمیته حمایت از اقشار نیازمند سطح شهرستان به ریاست رئیس دادگستری شهرستان دیر خبر داد و اظهار داشت: تمامی افراد نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر سطح شهرستان دیر تحت حمایت این کمیته قرار خواهد گرفت و همه مساعل حقوقی، توانمندسازی خانواده ها، تحصیل، خدمات معیشتی و در واقع هر آنچه که افرداد نیازمند به آن نیاز خواهند داشت توسط کمیته حمایت از نیازمندان به آن‌ها ارائه خواهد شد. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دیر تصریح کرد: این تفاهم نامه در راستای رفع مشکلات حقوقی محرومان و نیازمندان، رفع فقر و محرومیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی و توسعه ارتقای سطح آگاهی خانواده‌های آسیب‌پذیر بین دادگستری و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان دیر منعقد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول