اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه رژیم صهیونیستی: تحریم انصارالله یمن نتیجه نمی‌دهد

یک روزنامه چاپ سرزمین اشغالی نوشت که تروریستی خواندن جنبش انصارالله تغییری در وضعیت میدانی یمن ایجاد نخواهد کرد.

روزنامه رژیم صهیونیستی: تحریم انصارالله یمن نتیجه نمی‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه جروزالم پست چاپ سرزمین اشغالی در گزارشی به وضعیت سیاسی و میدانی یمن و همچنین تصمیم دولت آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله و چند تن از رهبران این جنبش پرداخت.

این روزنامه در بخشی از گزارش خود نوشت که وضعیت یمن به صحنه بازیگران مختلف داخلی و خارجی تبدیل شده است و به علت قرار گرفتن یمن در مجاورت با‌ب‌المندب، ائتلاف سعودی حمایت ضمنی مصر و رژیم اسرائیل را با خود به همراه دارد. بنابر ادعای جروزالم پست، انصارالله و ارتش یمن نیز حمایت تسلیحاتی ایران را به همراه دارند.

جروزالم پست سپس نوشت که هدف آمریکا از تروریستی خواندن انصارالله، بیش از هرچیزی افزایش فشارها بر ایران و دشوار کردن مسیر دولت جو بایدن برای هرگونه توافقی با ایران است. اما این رخداد تأثیری بر حمایت‌های ایران از انصارالله ندارد و همچنین نمی‌تواند تغییراتی در عرصه میدانی ایجاد کند.

این روزنامه همچنین به نگرانی‌ سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی اشاره کرد و نوشت که این سازمان‌ها از اینکه نتوانند کمک‌های بشردوستانه را به یمن و مناطق تحت کنترل ارتش و انصارالله برسانند، نگران هستند.

شب گذشته (پنجشنبه) نیز «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در یمن، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل و «مارک لوکوک» مدیرکل دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در سخنانی در جمع اعضای شورای امنیت، تروریستی خواندن جنبش انصارالله از سوی دولت آمریکا را اقدامی خطرناک دانسته و گفتند که این تصمیم کمک رسانی به مردم یمن را دشوارتر می‌کند.

روز دوشنبه (۲۲ دی)، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور مبنی بر تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت «انصارلله» یمن خبر داد و گفت:  «قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنم».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول