اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

بیشتر کشورها استانداردهای FATF را به طور موثر اجرا نمی‌کنند+ویدئو

مدیر اجرایی FATF در نشست اندیشکده RUSI ضمن عدم رضایت از کیفیت اجرای توصیه‌های FATF، اعلام نمود بیشتر کشورها نتوانسته‌اند این استانداردها را در سطح موثر پیاده‌سازی نمایند.

بیشتر کشورها استانداردهای FATF را به طور موثر اجرا نمی‌کنند+ویدئو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دیوید لوئیس مدیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF در نشست اندیشکده انگلیسی RUSI با عنوان «بررسی راهبردی گروه ویژه اقدام مالی که در تاریخ 22 نوامبر 2019 (1 آذرماه 1398) برگزار شد، توضیحاتی را در رابطه با روند و وضعیت کنونی ارزیابی اقدامات کشورها در چارچوب توصیه‌ها و استانداردهای FATF مطرح کرد.

لوئیس درباره روند ارزیابی‌های FATF گفت: FATF دو سوم ارزیابی‌های دوره‌ی کنونی را انجام داده است. حدود 10 کشور برای ارزیابی باقیمانده است که در هر سال، 6 کشور را ارزیابی میکنیم. بنابراین ما مقادیر زیادی از اسناد داریم که در چارچوب ارزیابی FATF نشان می‌دهد کشورها در چه وضعیتی هستند و در کجاها خوب عمل می‌کنند و در کجاها خوب عمل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: نتایج مثبتی وجود دارد اما بیشتر کشورها به طور «موثر» عمل نمی‌کنند و بسیاری هنوز همکاری فنی خوبی ندارند. به عنوان مثال 75 درصد کشورها باید در حوزه نظارت بر روی موسسات مالی و دیگر کسب‌ و کارهای دارای مقررات، تغییرات اساسی یا اصلاحات گسترده ایجاد کنند و 100 در صد کشورها باید در اجرای اقدامات بازدارنده توسط موسسات مالی یا دیگر کسب و کارهای دارای مقررات خود، تغییرات اساسی یا اصلاحات گسترده ایجاد کنند.

در ادامه فیلم اظهارات دیوید لوئیس آمده است:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول