اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

محسن هاشمی: اصلاح‌طلبان که تا دیروز می‌گفتند نباید فعالیت کرد حالا می‌خواهند رویکرد جدیدی ایجاد کنند

رییس شورای شهر تهران گفت: اصلاح‌طلبان که تا دیروز می‌گفتند نباید فعالیت کرد حالا می‌گویند رویکرد جدیدی را ایجاد کنیم.

محسن هاشمی: اصلاح‌طلبان که تا دیروز می‌گفتند نباید فعالیت کرد حالا می‌خواهند رویکرد جدیدی ایجاد کنند

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در ششمین مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان که امروز (جمعه) برگزار شد، درباره ایران پیش رو، اظهار داشت: ما به جای اینکه تحلیل کرده، صحبت کنیم و حدس بزنیم ایران در ده سال آینده چه خواهد بود باید سعی کنیم ایرانی که باید داشته باشیم را بسازیم.

هاشمی افزود: اگر روند ۱۰ سال گذشته را در نظر بگیریم می‌بینیم اتفاقات مهمی داشتیم که بعضی از آنها انفجار، زلزله و حوادث مهمی در کشور بوده است و اکنون که وارد سال ۱۴۰۰ می شویم که نیاز است که آینده خوب و مطلوب را برای کشورمان بسازیم و بر اساس همگرایی و واقع گرایی عمل کنیم.

وی با اشاره به سیر تاریخی ایران در دهه ۸۰ گفت: ما در گذشته حوادث سال ۸۸، ۸۹ را داشتیم که منجر به حذف آقایان کروبی و موسوی و باعث محدودیت هایی برای آقای خاتمی شد و در همان سالها قطعنامه شدیدی علیه ایران شکل گرفت و باعث تحریم های کمرشکن شد و بعد ساز و کار جدیدی به نام برجام اتفاق افتاد که به دلیل روی کار آمدن ترامپ نشد از آن استفاده کنیم.

عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، گفت: الان در وضعیتی قرار گرفتیم که نزدیک به انتخابات ۱۴۰۰ هستیم؛ این انتخابات مهم است باید با اتحاد و روشن گری در این زمان از مرحله عبور کنیم.

وی ادامه داد: چه در یک انتخابات بی رونق که اصولگرایان برنده شوند و چه انتخابات دو قطبی باشد که تحول خواهان و اصلاح طلبان برنده شوند، انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات برای ایران بسیار مهم است.

هاشمی گفت که اصلاح‌طلبان هم که تا دیروز می‌گفتند نباید فعالیت کرد الان می‌گویند باید تا می‌توانیم رویکرد جدیدی را ایجاد و ایران پیش رو را نه اینکه تحلیل کنیم بلکه باید بسازیم.

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی ضمن اعلام این مطلب که کشور و مردم از لحاظ اقتصادی در وضعیت خوبی قرار ندارند بخشی از این وضعیت را به دلیل تحریم‌های سخت آمریکا و تبعیت نظام بین الملل از این تحریم‌ها عنوان کرد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه تاکنون سابقه نداشته است که قیمت ارز بیش از ۷ برابر افزایش یابد، گفت: در سال‌های نخست انقلاب قیمت ارز ۵ برابر شد و در دولت های مختلف این روند رشد ۳ الی ۵ برابری داشته اما امروز با افزایش ۷ برابری قیمت ارز کاهش ۸۵ درصدی ارزش پول ملی را شاهد هستیم البته نرخ ارز بر روی آمار بیکاری و معیشت مردم تاثیر دارد.

هاشمی به ذکر مثالی برای کاهش قدرت خرید مردم اشاره و تصریح کرد: قبلاً در تهران روزی ۸ هزار تن زباله تولید می‌شد و اخیراً زباله در تهران زیر ۶ هزار تن رسیده است و این نشان می دهد که مردم از لحاظ معیشتی در تنگنای شدید هستند.

هاشمی با بیان اینکه طی سه سال گذشته این فرصت به وجود آمد که اقتصاد بدون نفت را تجربه کنیم، خاطرنشان کرد: با تقویت و افزایش توان صادراتی از جمله صادرات پتروشیمی، سیمان، برق و گاز می توانیم از نقدینگی سرگردان در جامعه جلوگیری و تورم را کاهش دهیم و شاهد تورم‌های ۴۰ درصدی در کشور نباشیم.

عضو حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد که اگر نقدینگی و تورم را کنترل نکنیم اقتصاد کشور به سمت ونزوئلایی شدن خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه اکثریت جامعه ترجیح می دهند به سمت آینده مطلوب برویم نه مبهم، گفت: باید نظر اکثریت مردم را در نظر و با نگاه به گذشته به سمت یک عملیات مطلوب ببریم و مشکلات را حل و یک توسعه متعادل و پایدار ایجاد کنیم.

هاشمی با بیان اینکه باید به بازار اطراف کشور که بازار 400 میلیون جمعیت همسایه کشور است، توجه داشت، افزود: می‌توان با همت متخصصین کشور و فعالان اقتصاد بازار منطقه را به کنترل در آوریم و این اگر جزو اهداف اصلی کشور قرار بگیرد و برخی فعالیت‌های تندروانه را انجام ندهیم، می‌توان مشکلات را حل کرد و اثر مثبتی نیز بر کشور خواهد داشت.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر این جمله که مراودات تجاری با سایر کشورها می‌تواند گردشگری را در کشور فعال کند، به درآمد سرشاری در حوزه گردشگری برای کشور اشاره و تصریح کرد: به دلیل برخی سیاست‌های افراطی این موهبت را از دست داده‌ایم و می‌توانیم به سمت حل مشکلات برویم و کسی نمی‌تواند بگوید که نباید این کارها را انجام دهیم.

رییس شورای شهر تهران گفت: باید یارانه را هوشمند کرد که به چه کسی، چه مقداری یارانه داده شود.

وی درباره درباره آلودگی هوا، ترافیک و حمل و نقل عمومی، تاکید کرد: باید اصلاح الگوی مصرف صورت بگیرد و شدت مصرف انرژی کنترل شود و یکی از علل آلودگی هوا نیز همین افزایش مصرف انرژی است.

هاشمی گفت: در مسأله سیاست نیز راهی جز رفتن به سوی احزاب قوی نداریم و حاکمیت از این نحوه برخورد با احزاب پرهیز کند و کم‌کم احزاب را جدی بگیرد و برخی احزاب بتوانند با هم دست به دست هم بدهند و چند حزب قوی داشته باشیم که مسئولیت سیاست‌ها را بپذیرند. 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: اگر احزاب قوی داشته باشیم، عده‌ای پیدا نمی‌شوند که یکباره وارد عرصه شده و انتخاب شوند و هیچ کسی هم مسئولیت سیاست‌ها را نمی‌پذیرد.

وی اظهار داشت: همانطور که در انتهای جنگ با قبول قطعنامه‌های رویکرد جدیدی را اتخاذ کردیم، اکنون نیز نیازمند رویکرد جدیدی مانند کاری که در سال‌های 67 و 68 شد، رویکرد دیگری می‌خواهیم تا بتوانیم آینده‌ای بهتر برای ایران بسازیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول