اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

براساس خوش آمد افراد و گروه‌های سیاسی تصمیم نمی‌گیرم/ حرکت نرخ ارز به سمت تعادل

رئیس کل بانک مرکزی نوشت: انتظارم از فعالان سیاسی این است، رقابت های حزبی و جناحی خود را به تلاشهای بانک مرکزی برای بهبود شرایط اقتصاد و استفاده از فرصت های بین المللی برای خنثی سازی و کاهش تحریم و تقویت ارزش پول ملی وصل نکنند.

براساس خوش آمد افراد و گروه‌های سیاسی تصمیم نمی‌گیرم/ حرکت نرخ ارز به سمت تعادل

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی در شبکه‌های اجتماعی نوشت:  این روزها، درخصوص روند کاهشی نرخ ارز، بر اساس دیدگاههای سیاسی، تحلیل های مختلف ارایه و قضاوت های خاص می شود.

روند نرخ ارز، بر اساس مبانی بنیادی بازار شکل می گیرد. لذا، براساس آنچه طی دوسال و نیم گذشته شاهد آن بودیم، فشار ناشی از تحریم ها، خصوصاً تشدید انتظارات، درافزایش قیمت ارز مؤثر و تعیین کننده بوده است.لذا انتظار می رود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز نیز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی آن حرکت کند. 
 
همانگونه که ریاست محترم جمهوری تأکید کردند با دسترسی بهتر بانک مرکزی به منابع مسدودی خود و نیز شرایط پیش رو، امکان مدیریت مؤثرتر دربازار ارز، در راستای اهداف کلان بانک مرکزی، فراهم می شود. در این میان، حفظ قدرت رقابت پذیری اقتصاد ، به همراه صیانت از ذخایر ارزی ، برای بانک مرکزی اهمیت دو چندان دارد.
 
 بانک مرکزی درطول دو سال ونیم گذشته تلاش کرده است با برنامه و تدبیر، تحریم های دولت آمریکا راخنثی و در حد توان از سقوط بیش از حد ارزش پول ملی جلوگیری و دشمن را  از رسیدن به هدف فروپاشی اقتصادی، مأیوس و ناموفق بسازد.

بانک مرکزی تمام توان خود را برای ایجاد تعادل در بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی به کار می گیرد. انتظارم از فعالان سیاسی این است، رقابت های حزبی و جناحی خود را به تلاشهای بانک مرکزی برای بهبود شرایط اقتصاد و استفاده از فرصت های بین المللی برای خنثی سازی و کاهش تحریم و تقویت ارزش پول ملی وصل نکنند. 

 و نهایتاً، اینجانب هرچه را که بتوانم برای منافع ملی و رفاه مردم عزیز  انجام می دهم و در این مسیر، براساس خوش آمد افراد و گروههای سیاسی تصمیم نمی گیرم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول