اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

چرا نباید از آمریکا و انگلیس واکسن کرونا وارد کرد؟/ روح برجام رفع کامل تحریم‌هاست

امام جمعه موقت تبریز گفت: تجربه و شواهد از درستی بی‌اعتمادی به کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه در حوزه‌هایی همچون ارائه دارو و واکسن حکایت می‌کند.

چرا نباید از آمریکا و انگلیس واکسن کرونا وارد کرد؟/ روح برجام رفع کامل تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عالی امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه تبریز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: حتما دستورالعمل‌های مراقبتی و بهداشتی را رعایت کنیم تا به لطف پروردگار این ویروس منحوس ریشه‌کن شود. 

وی با تقدیر و تشکر از خیرین گمنام و گروه‌های جهادی در طول این یک سال اخیر، گفت: این عزیزان با جهاد در راه خدا در عرصه کمک مومنانه دست  به سوی قشر محروم دراز کردند. 

امام جمعه موقت تبریز، رحلت آیت‌الله مصباح مورد اشاره قرار داد و گفت: چندین سال بود این تئورسین تفکر ناب اسلام محمدی(ص) به عناوین مختلف هجمه قرار گرفته بود،زمانی معاویه نیز توسط چند هزار رسانه آن زمان به قدری تبلیغ کرده بود که امیرالمومنین (ع) را فردی بی‌نماز بین مردم معرفی کند، این دقیقا مصداق همین تخریب است.

 دشمن دنبال تفکر لیبرال، سکولار است

وی افزود: دشمن دنبال تفکر لیبرال، سکولار است و از این‌راه تخریب می‌کند،از لذا دشمن با مغلطه کردن دست به کار می‌شود. 

عالی متذکر شد: مشروعیت نظام ولایی دست خداست که اگر مردم قبول کنند، اعمال حاکمیت می‌شود و الان ۴۰ سال است که مقبولیت نظام تثبیت شده است. 

وی ادامه داد: از جوانان می‌خواهم تا کتاب‌های شهید مطهری، شهید آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله مصباح را مطالعه کنید تا تمام شبهات برطرف شود.  

خطیب جمعه تبریز یادآور شد: آیت‌الله مصباح از شاگردان مخصوص علمای بزرگ بوده و فردی بودندکه موجب ترس دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. 

روح برجام رفع کامل تحریم‌هاست

وی به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی اشاره کرد و توضیح داد: ایشان در این سخنرانی به صراحت فرمودند که ما برای بازگشت آمریکا به برجام اصرار نداریم و اگر تحریم برداشته نشود، بازگشت آمریکا خیری برا ما ندارد زیرا  مطالبه ما از بازگشت آمریکا، رفع کامل تحریم‌هاست و اساس برجام و مذاکرات هم بر این اساس است که تحریم‌ها برداشته شود نه اینکه پشت میز بنشینیم و با "جان کری" قدم بزنیم.  

امام جمعه موقت تبریز ابراز داشت: روح برجام رفع تحریم‌هاست و اگر این عمل نشود، همان خسارت محض است.  

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بخش دیگر فرامین خود گفتند که نباید نسل قبل را کنار بگذاریم زیرا برخی از این نسل‌ها مانند شهید سلیمانی هستند که مانند جوان‌ها بود، گفت: نیروی جوان یعنی جهادی، اهل عمل و دائما در میدان باشد که مکتب شهید سلیمانی آن را نشان داد و در  حال حاضر ما به چنین رئیس‌جمهوری نیاز داریم. 

چرا نباید از آمریکا و انگلیس واکسن کرونا وارد کرد؟

وی به فرمایشات رهبری در خصوص واکسن کرونا هم اشاره‌ای کرد و گفت: ایشان اکیدا فرمودند که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است و البته واکسن ایرانی مایه افتخار است چراکه رهبر نیرنگ‌های دشمن را می‌داند و بعد صحبت‌های ایشان بود که افرادی که اهل رسانه و فضای مجازی هستند چنان سر و صدا در خارج کشور انداختند و سپس لشکر پیاده آنها در کشور وارد عمل شده و دایه مهربان‌تر از مادر شدند. 

امام جمعه موقت تبریز بیان داشت: خیلی جالب است که آمریکا و انگلیس روزانه هزاران نفر فوتی در کرونا دارند ولی الان دلسوز ما شده‌اند و جالب‌تر اینکه اینها همان‌هایی هستند که به علت تحریم به ما دارو ندادند.

عالی تصریح کرد: تجربه و شواهد از درستی بی‌اعتمادی به کشورهای غربی همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه در حوزه‌هایی همچون ارائه دارو و واکسن حکایت می‌کند.

امام جمعه موقت تبریز در بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: مراسم جای خود برگزار می‌شود ولی باید سعی کنیم تا پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود. 


انتهای پیام/۶۰۰۲۷/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول