اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

برجام تاکنون موجب عقب‌ماندگی کشور شده/ مسؤولان با هوشیاری بیشتری رفتار کنند

امام جمعه شهرکرد با تذکر به مسؤولان برای هوشیاری بیشتر در خصوص برجام، گفت: سال‌های گذشته ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم و کشور دچارعقب‌ماندگی شد و در مقابل دشمن به تعهدات خود عمل نکرد.

برجام تاکنون موجب عقب‌ماندگی کشور شده/ مسؤولان با هوشیاری بیشتری رفتار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به فرار شاه از کشور، گفت: پس از پیروزی انقلاب در پی فرار شاه و شکست طاغوت، جمهوری اسلامی متشکل از قوای مختلف و نهادهای مختلف شکل گرفت و نظام جهموری اسلامی پا بگیرد و امروز در دنیا بدرخشد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی یک الگو برای آزادی‌خواهان جهان است، توضیح داد: ملت‌هایی که دنبال ریشه‌کن کردن ظلم و برقراری عدالت هستند باید از جمهوری اسلامی الگو بگیرند؛ البته برای رسیدن به این مقصد، با دشواری‌های خاصی هم مواجه هستیم و با جهاد فی سبیل الله از این موانع عبور خواهیم کرد و تمدن اسلامی را شکل خواهیم داد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش قدرت جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها، توضیح داد: قوی شدن کشور امروز هم مطالبه جدی رهبر انقلاب و هم درخواست مردم از حاکمیت است؛ امروز مردم به خوبی متوجه شدند که کشور ضعیف و ناتوان، طعمه استعمارگران خواهد شد.

نکونام اضافه کرد: قدرت‌های نظامی ما امروز در سطح قابل قبولی است و باید در حوزه‌های علمی مانند هسته‌ای، نانو و سایر حوزه‌ها مانند اقتصاد و فرهنگ هم تلاش کنیم کشور را تقویت کنیم تا آسیب‌پذیری از دشمن به کمترین میزان برسد.

مسؤولان به برجام دل نبندند

وی برجام را یک فرصت و تهدید همزمان برای کشور دانست و توضیح داد: اگر مسؤولان در مواجهه با برجام دل نبستند و قوی شدن کشور را در برجام جست‌وجو نکنند کشور با اتکای به ظرفیت داخلی تقویت خواهد شد؛ البته برجامی که منجر به رفع تحریم‌ها و محدویت‌ها باشد خوب است ولی تاکنون چنین چیزی شکل نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در شرایط جدیدی که در امریکا ایجاد شده و زمزمه‌هایی از بازگشت به برجام مطرح شده، عده‌ای صحبت از مذاکره جدید می‌کنند و همچنان امریکا سیاست خلع سلاح جمهوری اسلامی را پیگیری می‌کند.

وی با هشدار به مسؤولان داخلی برای هوشیاری بیش از پیش، تصریح کرد: برجام باید موانع را از سر راه کشور بردارد و باید مواظبت کرد که برجام و مذاکره بهانه‌‌های طرف مقابل برای خسارت زدن به کشور نشود؛ مانند سال‌های گذشته که ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم و کشور دچارعقب‌ماندگی شد و در مقابل دشمن به تعهدات خود عمل نکرد.

 

انتهای پیام/3339/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول