اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمریکا و اروپا دنبال استفاده ابزاری از برجام هستند

امام جمعه خرم‌دره گفت: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به دنبال استفاده ابزاری و تاکتیکی از برجام هستند، بنابراین تعهد یک جانبه به برجام خلاف عقلانیت و منطق حکومت‌داری است.

آمریکا و اروپا دنبال استفاده ابزاری از برجام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت السلام علی زاهدی پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما عجله‌ای برای بازگشت به برجام نداریم، اظهار داشت: از آن جا که تحریم‌ها با وجود بالاترین سطح خود در حال بی‌اثر شدن است، بنابراین بایدن ممکن است در اولین گام به برجام بازگردد، این در حالی است که ما عجله‌ای برای بازگشت به برجام نداریم. 

وی افزود: برجام اصولاً برای رفع تحریم بوده و اگر تحریم‌ها رفع نشود، برجام فقط ابزاری برای دشمنی هر چه بیشتر دشمن خواهد بود.
خطیب نماز جمعه خرم‌دره ادامه داد: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به دنبال استفاده ابزاری و تاکتیکی از برجام هستند، بنابراین تعهد یک جانبه به برجام خلاف عقلانیت و منطق حکومت‌داری است. 
زاهدی پور افزود: از طرفی، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛خنثی‌سازی تحریم بر رفع تحریم اولویت دارد. 
وی با اشاره به اولویت خنثی‌سازی تحریم‌ها بر رفع تحریم تصریح کرد: از آن جا که دشمنی آمریکا با ایران ریشه‌ای است،  پس خنثی‌سازی تحریم بر رفع تحریم اولویت دارد.

خطیب نماز جمعه خرم‌دره با تاکید بر اینکه آمریکا دشمن ما است و دشمنی آمریکا با ایران ریشه‌ای است و به این خاطر امید به رفع تحریم‌ها خیلی قابل اطمینان نیست افزود: به تعبیر وزیر اسبق خارجه (خرازی) در زمانی هم که دموکرات‌ها حاکم بودند، نه تحریم‌ها را کامل برداشتند و نه حتی اروپایی‌ها، فعالیت‌ اقتصادی در ایران انجام دادند، بنابراین ابتکار عمل برای رفع تحریم، در اختیار دشمن است این در حالی است که خنثی‌سازی در اختیار ماست. 
امام جمعه خرم‌دره خاطر نشان کرد: خنثی‌سازی به دلیل اینکه می‌تواند با تولید و اقتصاد مقاومتی و به ویژه غیر نفتی کردن اقتصاد، تحریم‌ها را بی‌اثر کرده و به تعبیر دیگر هم در حال حاضر و هم در آینده دشمن را خلع سلاح می‌کند. 
زاهدی پور تصریح کرد: آمریکا در جنگ عراق موسوم به خلیج فارس، نه تنها چیزی به دست نیاورد، بلکه عامل خود یعنی صدام را از دست داد و امروز نیز در صورت جنگ‌، بحران موجودیت اسرائیل جدی‌تر از گذشته خواهد شد. 
وی در ادامه با اشاره به اینکه ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی یک اقدام منطقی و عقلانی است تاکید کرد: اولاً این واکسن حتی مورد اعتماد کادر پزشکی آمریکا هم نبوده و ۶۰ درصد کادر درمان از تزریق آن خودداری کرده‌اند و ثانیاً ناشناخته‌ بودن تکنولوژی این واکسن و نبود داده‌های تجربی کافی در ارتباط با کفایت آزمایشات صورت گرفته در مورد این واکسن، پذیرش ریسک این واکسن را غیر منطقی می‌سازد.

خطیب نماز جمعه خرم‌دره با بیان اینکه واکسن تولید شده داخلی و دیگر کشورها از تکنولوژی شناخته شده قبلی بهره می‌برد افزود: آمریکا در عرصه‌های مختلف حتی در ارتباط با تأمین داروهای مربوط به مبارزه با کنترل کرونا از تحریم ایران دست برنداشته و سخاوتمندی در فروش واکسن، بسیار مشکوک به نظر می‌آید، به ویژه اینکه اخیراً تخلفات متعدد دارویی از شرکت فایزر، تولید کننده واکسن مذکور به دست آمده است. 
وی ادامه داد: قیمت بالای واکسن آمریکایی در کنار روش‌های پرهزینه حمل و نقل و نگهداری آن در کنار قیمت مناسب و حمل و نقل مقرون به صرفه واکسن‌های دیگر، واردات این واکسن را غیر منطقی کرده است و مهم تر از همه اینکه کشور ما مراحل تولید واکسن را طی می‌کند که نیازهای غیر اضطراری ما را تأمین خواهد کرد. 

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول