اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کارگردان فیلم اسکاری «انگل» رئیس هیات داوران جشنواره «ونیز» شد!

«بونگ جون هو» کارگردان موفق کره ای که با اسکارهای متعدد برای فیلم َ«انگل» تاریخ ساز شد، به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره فیلم «ونیز» انتخاب شد.

کارگردان فیلم اسکاری «انگل» رئیس هیات داوران جشنواره «ونیز» شد!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «بونگ جون هو» کارگردان موفق کره ای که با اسکارهای متعدد برای فیلم َ«انگل» تاریخ ساز شد، به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره فیلم «ونیز» انتخاب شد.

بونگ جون هو کارگردان فیلم «انگل» (Parasite) ریاست هیئت داوران هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز را در ماه سپتامبر برعهده خواهد داشت و این اولین باری است که یک کارگردان کره جنوبی به عنوان عالی ترین مقام لیدو انتخاب می شود.

بونگ، که هیچ رابطه قبلی با ونیز ندارد، در سال ۲۰۲۰ تاریخ ساز شد وقتی که «انگل» اولین فیلم خارجی زبان بود که جایزه «بهترین فیلم» در تاریخ تقریبا ۱۰۰ ساله جوایز اسکار را بدست آورد و سه اسکار دیگر را نیز از آن خود کرد. او البته قبل از آن در سال ۲۰۱۹ جایزه «نخل طلای» جشنواره کن را تصاحب کرده بود.

این کارگردان در بیانیه ای گفت: جشنواره بین المللی فیلم ونیز تاریخ طولانی و متنوعی را به همراه دارد و من افتخار می کنم که در سنت زیبای سینمایی آن قرار بگیرم. به عنوان رئیس هیئت داوران و مهمتر از همه به عنوان یک دوستدار همیشگی سینم من آماده تحسین همه فیلمهای عالی انتخاب شده توسط جشنواره هستم. من پر از امید و هیجان واقعی هستم. 

«آلبرتو باربرا»مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز در این مورد خاطر نشان کرد: اولین خبر خوب در مورد هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز این است که «بونگ جون هو» با شور و شوق موافقت کرده که ریاست هیات داوران را بر عهده بگیرد و بونگ را یکی از اصیل ترین و معتبرترین فعالان در سینمای جهان می دانم.

جشنواره ونیز تنها رویداد معتبر سینمایی جهان بود که در سال ۲۰۲۰ علی رغم مشکلات مربوط به بحران شیوع کرونا جشنواره را به صورت فیزیکی و حضوری اما در حجمی محدودتر برگزار کرد.

هفتاد و هشتمین دوره ونیز از ۱ تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

«بونگ جون-هو» زادهٔ ۱۴ سپتامبر ۱۹۶۹ کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهل کرهٔ جنوبی است. او نویسنده

و کارگردان فیلم‌هایی همچون انگل و خاطرات قتل است که بر اساس داستان واقعی قتل‌های

زنجیره‌ای هواسئونگ، میزبان و فیلم علمی تخیلی برف‌شکن بوده‌اند. او ۴ اسکار برای فیلم درخشان انگل در کارنامه دارد.

در سال ۲۰۱۹ او با فیلم انگل در بخش اصلی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ حضور داشت و برنده نخل طلای بهترین فیلم شد.

فیلم سینمایی انگل همچنین توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی و جایزهٔ اسکار بهترین فیلم بین‌المللی، فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۰ را به دست آورد. انگل اولین فیلم خارجی‌زبان در طول تاریخ است که توانسته اسکار بهترین فیلم سال را دریافت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول