اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حواشی انتخابات آمریکا روسیاهی برای کاخ سفید بود/مسئولان ما باید از ثروت اندوزی و دنیاطلبی دوری کنند

امام جمعه قزوین گفت: این ایام شاهد حواشی برگزاری انتخابات در امریکا بودیم که روسیاهی برای مسئولان کاخ سفید رخ داد و نشان داد که درون کنگره امریکا سیاهی و تاریکی موج می‌زند و استکبار جهانی در نگاه مردم بسیار منزجرکننده شده است.

حواشی انتخابات آمریکا  روسیاهی برای کاخ سفید بود/مسئولان ما باید از ثروت اندوزی و دنیاطلبی دوری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که از شبکه قزوین به روی آنتن می رود، اظهار کرد: نام «احمد» که از ستایش و حمد است و نام «محمود» که تمام اوصاف خوب در او تجمیع شده جزو نام‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) است، همین شخصیت والا به مردم گفته است که اگر دنبال ما حرکت کنید خوبی‌های ما به شما خواهد رسید.

وی تصریح کرد: همانطور که روایت شده اگر شب زنده‌داری داشته باشیم به مقام محمود دست پیدا خواهیم کرد. ما مامور شده‌ایم که بهترین الگو و سر مشق را از پیامبر گرامی اسلام(ص) بگیریم و زندگی سعادتمندانه داشته باشیم، دعای توسل یعنی التماس از خدا برای اینکه از اهل بیت(ع) واسطه و آبرو بگیریم تا تجلی نور اسماءالحسنی به ما برسد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند درباره قرآن و باران کلمه انزال و تنزیل به کار برده است، یعنی نعمات الهی به صورت تدریجی و یکباره نازل می‌شود. ائمه اطهار(ع) تمام و حقیقت قرآن بودند و اگر این قرآن در جان انسان نفوذ کند انسان به کمال دست پیدا می‌کند و هر چقدر خورشید ولایت بر ما بتابد انسان در انسانیت، کامل می‌شود و انسان هر چقدر به کمال می‌رسد به پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) شبیه‌تر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: آن چیزی که در زندگی و سیره ائمه اطهار(ع) دیده می‌شود عبادت و بندگی و کسب رضای خداست؛ آن بزرگواران خود را تسلیم به امر و تقدیر خدای متعال می‌دانستند. عبادت و بندگی معدن رضای خداست و در عبادت فقط به واجبات اکتفا نمی‌کردند و اخلاص را رویه عبادت خود کرده بودند.

وی افزود: اگر کسی می‌خواهد از روح عبادت به اندازه ظرفیت خودش بهره‌مند شود باید عبادت را در مواسات، همدلی، محبت کردن به بندگان خدا، صله رحم، انفاق و نماز شب ببیند و اخلاص را جدی بگیرد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در آیه ۱۷سوره فصلت می‌خوانیم که هیچ کس نمی‌تواند پاداش‌های بزرگ و معنوی عبادت شبانه و کارهای شایسته را درک کند. برای مثال از نوزادی که در شکم مادر قرار دارد از بزرگی و گستردگی اقیانوس اطلس و کوه دماوند بگوییم یا از لذت‌های دنیوی و امنیت بگوییم این نوزاد نمی‌تواند درکی از این شرایط داشته باشد و جهانش ظرفیت درک این مفاهیم را ندارد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در حدیث شریف حضرت زهرا(س) به نمایندگی همه زنان و مردان عالم نقش مربیگری و مادری را برای همه عالم ایفا می‌کند و از پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره عاقبت کسی که نماز خود را سبک بشمارد و آن را با کسالت انجام دهد سوال کردند و پیامبر(ص) فرمودند ای فاطمه، اگر کسی در نمازش سهل انگار باشد خداوند او را به ۱۵ بلا و گرفتاری مبتلا می‌کند شش مورد از این گرفتاری‌ها در دنیاست، سه مورد زمان جان دادن و سه مورد در قبر و سه مورد هم در قیامت خود را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: شش موردی که در دنیا عامل گرفتاری فرد می‌شود این است که خداوند برکت را از عمر این فرد می‌گیرد و برکت از رزق این فرد نیز گرفته خواهد شد، همچنین خداوند چهره صالحان را از صورت او بر می‌دارد و هر کاری که انجام می‌دهد اجر و پاداش ندارد و هر چقدر هم دعا کند دعای او برآورده نخواهد شد و ششمین مورد این است که دعاهای بندگان خوب خدا شامل حال وی نخواهد شد.

وی افزود: سه موردی که هنگام جان دادن سراغ فرد سهل انگار در نماز می‌آید این است که ذلیل و گرسنه و تشنه خواهد مرد. سه موردی که در زمان قبر سراغ فرد سهل انگار در نماز می‌آید این است که یک ملکی او را در قبر آشفته می‌کند و قبرش تنگ و تاریک می‌شود.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: سه موردی که روز قیامت دامن فرد سهل‌انگار را می‌گیرد این است که زمانی که از قبر خارج می‌شود فرشته غضب صورتش را روی زمین می‌کشد و همه او را نگاه می‌کنند و حساب و کتاب سختگیرانه‌ای خواهد داشت و خداوند با نظر رحمت به او نگاه نمی‌کند و از آلودگی‌ها پاکش نخواهد کرد.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر رهبری تاکید زیادی به حضور و استفاده از جوانان دارند به علت این است که همین جوانان پای کار انقلاب هستند، این جوانان پا به کار و فعال و محکم و استوار پیش از انقلاب ایستادند و کار را در انقلاب با همه خطرات به پیروزی رساندند و در مبارزه با فساد و در دفاع از مرزها در دفاع از حرم همین جوانان حضور دارند.

وی افزود: البته بزرگان انقلابی پیشتاز هستند اما جوانان ما موتور محرک هر میدانی هستند، جوانان ما در ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ شاه را مجبور به فرار کردند، این روز بسیار شیرین بود زیرا شاهد شکستن هیبت استکبار جهانی بودیم، امریکایی که تمام قد برای ایستادن شاه تمام تلاش خود را کرده بود اما به برکت وجود همین جوانان تلاشش به شکست انجامید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: روز فرار شاه در واقع هیمنه امریکا و مستکبران جهانی شکسته شد، در آن زمان امام راحل فرمودند امریکا طبل توخالیست، اگر امروز امام(ره) می‌خواستند درباره سالگرد این فرار صحبت کنند می‌فرمودند امریکا دیگر طبل توخالی هم نیست.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: این ایام شاهد حواشی برگزاری انتخابات در امریکا بودیم که روسیاهی برای مسئولان کاخ سفید رخ داد و نشان داد که درون کنگره امریکا سیاهی و تاریکی موج می‌زند و استکبار جهانی در نگاه مردم بسیار منزجرکننده شده است.

وی یادآور شد: مناسبت تاریخی این ایام سالگرد شهادت فداییان اسلام به رهبری نواب صفوی است که خداوند مقامشان را متعالی کند، این عزیزان اولین شهدایی بودند که برای ساختن حکومت اسلامی قدم برداشتند و بستر و زیرساخت انقلاب را فراهم کردند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: طی این روزها شاهد وقوع زلزله در اندونزی بودیم که عده ای بی خانمان و مجروح و کشته شدند، از خدای متعال می‌خواهیم این گرفتاری‌ها و بیماری‌ها را برای همه مسلمانان جهان مرتفع کند و بهار سال آینده یک بهار ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: ما باید الگوی حکومت دینی، همان چیزی که رهبری به متفکران حوزوی و دانشگاهی می‌گویند را داشته باشیم، امروز دنیا از خلاء معنویت و الگوی زندگی سالم رنج می‌برد در صورتی که اسلام الگوی کاملی از معنویت ارائه کرده است.

وی عنوان کرد: مسئولان ما باید خدمتگزار بوده و اهل امانتداری و صداقت باشند و باید از ثروت اندوزی و دنیاطلبی دوری کنند و اگر توانایی خدمت به مردم را ندارند این مناصب را به فردی شایسته واگذار کنند.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به شهادت شهید مدافع وطن شهید رضا اسداللهی بیان کرد: این شهید والامقام در درگیری با اشرار مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و حقیقتاً حضور این عزیزان در میدان تأمین کننده امنیت کشور بوده و شهادت ایشان را به خانواده این شهید والامقام و مردم استان قزوین تبریک و تسلیت عرض می کنیم.

امام جمعه قزوین یاد مرحوم یزدان پناه از معلمان قرآن و اخلاق استان که این روزها بیستمین سالگرد رحلت ایشان است را گرامی می داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول