اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

آمریکا با خودکفایی و توسعه علمی ایران مشکل دارد/ ساخت واکسن داخلی کرونا ارزشمند است

امام جمعه موقت همدان ساخت واکسن داخلی کرونا را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: باید در حوزه‌های مختلف به این خودکفایی برسیم البته آمریکا و دوستانش می‌خواهند کشور از نظر علمی پیشرفت نکند.

آمریکا با خودکفایی و توسعه علمی ایران مشکل دارد/ ساخت واکسن داخلی کرونا ارزشمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه ایام فاطمیه باید منجر به این شود که انسان صفات حضرت زهرا(س) را دریافت کند اظهار کرد: اگر در هر فاطمیه روح انسان به درک صفات حضرت زهرا ختم نشود، درگیر خسران شده است بنابراین زندگی همه ائمه باید برای همه انسان‌ها سرمشق باشد.

وی با بیان اینکه استقامت حضرت زهرا(س)، رسول اکرم(ص)، طرفداران امیرالمومنین(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و جبهه مقاومت استکبارستیزی را به ما می‌آموزد تصریح کرد: ۴۰ سال قبل این مملکت ما کاملا در اختیار آمریکا و سیاست‌های منقعت‌طلبانه آن بود، مانند عربستان سعودی که مانند گاوی شیرده عمل می‌کند و به طور کامل مطیع استکبار است.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) پس از رحلت پدر بزرگوارش تا پای جان در راه صیانت از ولایت و امامت ایستاد و حتی فرزند خودش حضرت محسن(ع) را نیز فدا کرد ادامه داد: حضرت می‌دانست اگر امامت و ولایت منحرف شود، مسائل و مشکلات سختی پیش خواهد آمد.

وی با بیان اینکه باید تا آخرین نفس از جبهه مقاومت حضرت زهرا(س) پایداری کرد گفت: رکن دین تبعیت از ولایت و تسلیم در برابر اوامر خدای متعالی است که باید این سیره و روش حضرت فاطمه(س) را مد نظر قرار دهیم.

موسوی اصفهانی در ادامه با اشاره به وضعیت کرونا گفت: با توجه به شرایط فعلی برای برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) نیاز به حضور جمعیت زیادی نیست بلکه با جمعیت کم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم می‌توان عزاداری کرد.

وی با بیان اینکه این جلسات تبلیغ دین خداست در ادامه سخنانش از تمام بازاریان و کاسبان همدان خواست پرچم عزای شهادت حضرت زهرا(س) را بر سردرب مغازه‌های خود نصب کنند.

امام جمعه موقت همدان درگذشت علامه مصباح یزدی، آیت‌الله یزدی، آیت‌الله فاضلیان و سالگرد شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت و اضافه کرد: باید یاد و خاطر شهدای سلامت را نیز گرامی‌ بداریم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مسائل علمی بسیار مهم است ساخت واکسن کرونای داخلی را بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود: باید در حوزه‌های مختلف به این خودکفایی برسیم البته آمریکا و دوستانش می‌خواهند کشور از نظر علمی پیشرفت نکند.

موسوی‌اصفهانی در بخش دیگر با تأکید بر لزوم نظارت بر بازار و جلوگیری از نوسان بی‌رویه قیمت‌ها خاطرنشان کرد: باید با آن دسته از مسؤولانی که در نظارت‌ها کوتاهی کردند تا برخی اجناس را به قیمت دلخواه به مردم عرضه کنند برخورد قانونی شود.

با ناظران متخلف برخورد شود

وی با بیان اینکه قبول داریم اصلاحات قیمت باید از مبدا صورت گیرد، اما در استان‌ها نیز باید مسؤولان اقتصادی و نظارتی بر مسائل معیشتی نظارت کافی را داشته باشند گفت: برخورد با ناظران متخلف باید سریعتر انجام شود، این ناظران به چه منظور حقوق می‌گیرند؟ آیا صحیح است که به فردی که به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند، حقوق پرداخت شود؟.

امام جمعه موقت همدان تأکید کرد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم در جامعه وظیفه دارد هر جا که حقوق عمومی مردم در حال تضییع است ورود کند، موضوع را مطالبه کند و نتیجه را به سمع و نظر مردم برساند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه روحانیون در تمام صحنه‌های انقلاب، پیشگام بودند گفت: برای مثال «فداییان اسلام» به رهبری شهید نواب صفوی در راه دفاع از دین سینه سپر کردند، در جریان ملی کردن صنعت نفت و انقلاب مشروطه نیز روحانیون پیشگام بودند، افرادی که علیه روحانیون متعهد صحبت می‌کنند یا دشمن هستند و یا دوست نادان.

موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه در جریان مقابله با بیماری کرونا نیز روحانیون در کمک به مردم و کادر درمان پیشگام بودند تصریح کرد: روحانیون با مشکلات بسیاری مواجه هستند اما با این وجود همیشه در خدمت انقلاب، دین و مردم بوده و هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش مصوبه مجلس درباره برجام را اقدامی مناسب خواند و ادامه داد: مصوبه مجلس درباره برجام را تأیید می‌کنیم و از مجلس می‌خواهیم که در تمام مسائل انقلابی و طبق نظرات مقام معظم رهبری اقدام کنند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به وقایع پیش آمده در آمریکا نیز اظهار کرد: هرچند اگر یک بیگناه هم در آمریکا کشته شود ما ناراحت خواهیم شد، اما در همین اتفاقات اخیر ببینید که این کشور به عنوان مدعی دموکراسی، آزادی و حقوق بشر چطور رفتار می‌کند؟

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه تنها با اتکا به توانمندی داخل و تبعیت از رهبری به دستاوردها و موفقیت‌های بزرگی در کشور دست می‌یابیم گفت: مسوولان به جای وعده دادن دنبال خدمت به مردم باشند هرچند کم نیستند مسوولانی که در راه دفاع از انقلاب و کمک به رشد و پیشرفت کشور در تلاش شبانه‌روزی هستند.

انتهای پیام/89040/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول