اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ممنوعیت واکسن آمریکایی و انگلیسی پشتوانه علمی و منطقی دارد

امام جمعه بناب گفت: فرمایش رهبری معظم انقلاب مبنی بر منع واردات واکسن کرونا از آمریکا، انگلیس و فرانسه منطقی است و پشتوانه علمی دارد.

ممنوعیت واکسن آمریکایی و انگلیسی پشتوانه علمی و منطقی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه های آیین دشمن شکن جمعه شهرستان بناب با تشریح خدمات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در 42 سال گذشته و مقایسه خدمات صورت گرفته در بخش‌های مختلف با زمان طاغوت اظهار داشت: در برابر هجمه‌های سنگین دشمنان نظام نباید بگذاریم خدمات نظام جمهوری اسلامی که در سایه خون شهدا به دست آمده است، مورد هجمه قرار گیرد.

وی افزود: هجمه‌های دشمنان در حدی است که در فضای مجازی نیز گاهاً زمان طاغوت را بر سر نظام جمهوری اسلامی می‌زنند که باید هوشیار باشیم.

خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه در مقطع و شرایط حساس فعلی امتحان سنگین‌تر شده است؛ تصریح کرد: مشکلات اقتصادی را نمی‌توان انکار کرد ولی بناب زمان طاغوت و کجا، بناب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کجا.

باقر‌ی‌بنابی سپس با ارائه آماری مقایسه‌ای از پیشرفت‌‌ها و عمران و آبادانی صورت گرفته ظرف 42 سال گذشته در شهرستان بناب بیان کرد: شهرستانی که قبل از انقلاب در آن یک متر هم طرح فاضلاب اجرا نشده بود بعد از انقلاب به برکت نظام جمهوری اسلامی نه تنها شهرستان بناب بلکه طرح فاضلاب به روستاهای شهرستان نیز رسیده و دولت برای اجرای این پروژه میلیاردها اعتبار صرف کرده است.

وی اذعان کرد: با وجود اینکه این کشور بر روی ذخایر گاز قرار گرفته ولی در دوران ستمشاهی شبکه گازرسانی برای مردم مفهومی نداشت ولی به برکت نظام و خون پاک شهدا امروز دورترین نقطه کشور نیز از موهبت الهی گاز و سایر خدمات آن استفاده می کند.

امام جمعه شهرستان بناب همچنین با اشاره به شروع فعالیت بیش از 200 واحد کارخانجات مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان بناب تصریح کرد: بناب امروز به قطب تولید انواع فولاد در کشور تبدیل شده است، از این رو باید نیمه پر لیوان را هم دید.

باقری‌بنابی با اشاره به دستیابی این کشور به پیشرفته‌ترین علوم طبی و پزشکی خاطرنشان کرد: زمانی در همین بناب خودمان دانشجویان پزشکی بنگلادشی و پاکستانی طرح می‌گذراندند ولی امروز به برکت این نظام حتی یک پزشک خارجی در کشور نداریم که هیچ بلکه بهترین پزشکان دنیا را پزشکان ایرانی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و ممنوع اعلام کردن واکسن آمریکایی و انگلیسی یادآور شد: در شرایطی که روزانه بیشترین آمار فوتی ناشی از ویروس کرونا متوجه این کشورهاست، چطور باید واکسن‌های آنها را اجازه می‌دادیم بر روی ایرانیان آزمایش کنند و قطعاً تصمیم مقام معظم رهبری تصمیم بجا و به موقعی بود.

خطیب جمعه بناب با تاکید بر علمی بودن بیانات مقام معظم رهبری درباره ممنوعیت واردات واکسن کرونا از آمریکا، انگلیس و فرانسه، اظهار داشت: برای همه ما ثابت شده که توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولان و مردم در شرایط مختلف کاملاً منطقی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در ادامه با تأکید بر اینکه سوءمدیریت، ضعف مدیریت و از یک طرف دیگر تحریم‌های ظالمانه را در کشور شاهد هستیم و از آن گله‌مندیم ولی باید پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف را برای مردم بیان و بازگو کرد.

باقری بنابی گفت: امروز 40 سال بالندگی نظام جمهوری اسلامی به یک کابوس برای کاخ سفید تبدیل شده است آنها متوجه شده اند که ایران به چه پیشرفت‌های قابل و ارزشمندی دست یافته است ولی عده‌ای در داخل کشور از آن بی‌خبرند و عده‌ای مزدور هستند که می‌خواهند ما را از گذشته پشیمان و نسبت به آینده بدبین کنند.

وی در خاتمه خطبه های نمازجمعه شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از زحمات طاقت فرسای کادر درمان کشور در مقابله با ویروس کرونا از مردم خواست به توصیه‌های مسئولان بهداشتی اکیداً توجه کنند و نگذارند مجدداً در اثر سهل انگاری این ویروس رشد کند و برای اینکه به این ویروس غلبه کنیم باید از مقام معظم رهبری درس بگریم که چطور به تنهایی پای موعظه یک نفر می‌نشیند.

امام جمعه بناب همچنین سالروز شهادت مظلومانه بزرگ بانوی آفرینش حضرت فاطمه زهرا(س) تسلیت گفت.

انتهای پیام/60004


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول