اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بازگشت آلاله دیار نصف جهان پس از 39 سال/ روایت پدر و مادری که فراق شهیدشان را تحمل نکردند

برادر بزرگتر شهید گفت: فتح‌ا... با حضور مستمر در مسجد و بسیج محله علاقه بسیار زیاد خود را به حضور در جبهه حق علیه باطل نشان داد.

بازگشت آلاله دیار نصف جهان پس از 39 سال/ روایت پدر و مادری که فراق شهیدشان را تحمل نکردند

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، غلامحسین عابدینی برادر بزرگتر شهید فتح‌اله عابدینی که پیکر مطهرش  بامداد جمعه به استان اصفهان بازگشت داشت، اظهار داشت: بنده حدود ۵ سال از برادرم بزرگتر هستم، شهید عابدینی در ۳۰ تیرماه ۱۳۴۳ و در خانواده‌ای پر جمعیت با ۹ خواهر و برادر به دنیا آمد و آن سال‌ها ما در شهر اصفهان زندگی می‌کردیم؛ فتح‌اله آخرین فرزند خانواده و بسیار آرام دوست داشتنی و فعال بود و از همان اوایل دوران نوجوانی پیش برادر بزرگترمان و در مغازه دوچرخه‌سازی او کار می‌کرد.

برادر شهید نحوه حضور شهید عابدینی در جبهه گفت: او یک بسیجی بود و در مسجد محل کارهای فرهنگی انجام می‌داد، در محله‌ای که ما زندگی می‌کردیم بسیاری از خانواده‌ها شهید داده بودند و از این رو ما با واژه شهید و شهادت غریبه نبودیم، همین باعث شد که وقتی برادرمان گفت که می‌خواهد به جبهه برود خانواده هیچ اعتراضی نکردند و او در سن ۱۷ سالگی به جبهه اعزام شد.

وی درباره نحوه شهادت برادرش نیز گفت: می‌گفتند کمک تیربارچی بود و حدود ۳ ماه بعد از اعزامش در عملیات چزابه به درجه رفیع شهادت رسید؛ آخرین مرخصی که آمد چند روزی در خانه بود و شب که می‌خواست برگردد نماز شب خواند، انگار می‌دانست که بازگشتی در کار نیست.

عابدینی تصرحی کرد: بعد از عملیات چزابه در بهمن سال ۱۳۶۰ یک روز درب خانه را زدند و از بچه‌های بسیج بود و یک ساک که لوازم برادرم داخل آن بود را تحویل داد اما حرفی از شهادت نزد و یک سال بعد یکی از همرزمانش آمد و گفت که فتح‌اله در عملیات چزابه شهید شد.

برادر شهید با ابراز ناراحتی از انتظار پدر و مادر برای بازگشت شهید عابدینی اظهار داشت: پدرمان حدود ۲۰ سال و مادرمان حدود ۱۰ سال پیش بعد از سال‌ها انتظار نتوانستند پیکر فرزند شهیدشان را ببیند و فوت کردند؛ مادرم همیشه می‌گفت کاش پسرم بیاید یا حتی خبری دقیق یا پیکرش را برایمان بیاورند اما حیف که چشم انتظار درگذشت.

وی بیان داشت: بعد از این‌که خبر شهادت برادرمان را دادند یک مراسم یادبود برگزار کردیم و سنگ مزاری برایش در گلزار شهدا اصفهان آماده کردیم.

به گزارش فارس، پیکر شهید فتح‌اله عابدینی بعد از ۳۹ سال دوری از وطن شامگاه پنج‌شنبه از طریق فروگاه اصفهان به میهن اسلامی بازگشت. پیکر شهید عابدینی صبح روز یک‌شنبه از فلکه فیض اصفهان به سمت گلزار شهدا اصفهان تشییع و سپس ظهر همان روز برای خاکسپاری به زادگاهش نجف‌آباد منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/ ۶۳۱۰۹/ج۱۰/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول