اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پسر کو ندارد نشان از پدر/ آقازاده‌هایی که در هر لباس راه پدر شهید را می‌روند

دو فرزند شهید خوبیار نصیری، اکنون جهادگران و خوب یارانی از نسل شهدا هستند که یکی در رشته پزشکی و دیگری در رشته مهندسی ‏عهده‌دار نهضت گسترش و نشر آثار و ارزش‌های پدر شده اند تا این ضرب‌المثل را تداعی کنند: «پسر کو ندارد نشان از پدر».

پسر کو ندارد نشان از پدر/ آقازاده‌هایی که در هر لباس راه پدر شهید را می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، «ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.» این جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی به‌وضوح اهمیت و جایگاه جهت‌گیری و کار جهادی را در منظومه‌ی ارزشی انقلاب اسلامی مشخص می‌کند. تاریخِ انقلاب نشانگر واقعیت روشنی است: «ما هرجا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هرجا از انقلابیگری و حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم و ناکام شدیم.»

آنچه که در کار جهادی متبلور شد این بود که‌ انگیزه‌های معنوی مهم‌تر از انگیزه‌های مادی بود و این در واقع تحقق مهمترین آرمان انقلاب اسلامی بود و نیت الهی مهم‌ترین عاملی بود که توانست بر تمامی انگیزه‌های مادی و دنیایی غلبه کند.  

فرزندان شهدا می‌دانند که پدرانشان رسالت عظیمی داشتند و با تصمیم خودشان و انتخاب و شناخت خود و بصیرتی که خدا ‏عنایت کرد، راهی را انتخاب کردند ‏و برای ماندگاری این راه جانشان را فدا کردند، پس وظیفه دارند راه پدران خود ‏را ادامه دهند و الگو و نمادی باشند تا نسل جوان از آنان یاد بگیرند.

شهید خوبیار نصیری معروف به معلم اخلاق

شهید خوبیار نصیری ۹ دی ماه ۱۳۳۸ در شهر ونک به دنیا آمد و دومین شهید خانواده بود که به همراه دیگر برادرانش در زمان جنگ در جبهه حضوری فعال داشتند؛ وی در سن شش سالگی به مکتب خانه رفت و چندین سال مشغول به تحصیل علوم دینی و قرآن در سن ۱۴سالگی پدر را از ‏دست داد و در سن ‏‏۱۵ سالگی ازدواج کرد.‏

با پیروزی انقلاب و سخنان امام علیه گران‌فروشی و شیوع آن در روستا، برای ‏کمک به مردم ضمن کار کشاورزی فروشگاهی ‏به نام فروشگاه تعاونی امام خمینی (ره) ایجاد کرد و کم ‏کم شروع به انجام کار عمرانی در محل کرد.‏

‏ از اوایل ایجاد سپاه پاسداران کاملا ًبا سپاه منطقه همکاری کرد و برای تأمین شورای همکاری از طریق ‏هیأت هفت نفره ‏زمینی سپاه به عنوان یکی از اعضای شورای همیاری معرفی شد.

کم کم مشکل ‏گاراژ مسافربری روستا نیز حل و پس از آزاد ‏سازی به نام گاراژ آزادی نام‌گذاری شد که با خرید یک مینی بوس مشکل مسافرت مردم نیز حل شد و مسؤولیت آن را به عهده ‏گرفت و با تشکیل بسیج از طرف ‏سپاه دوره آموزشی دید و در سال ۱۳۵۹ و ۱۳۶۰ به جبهه‌های حق علیه باطل به کردستان اعزام شد. ‏

این شهید بزرگوار معروف به معلم اخلاق کوچکترین حرامی را در زندگی خود  راه نداده  و  به خاطر  ‏تحصیل ‏فرزندانش ‏راهی اصفهان شده و در همان جا خانه‌ای خریده و وصیت کرده بود که اگر شهید شدند به خاطر اقامت ‏خانواده‌اش ‏در اصفهان در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شوند و درست در روز اربعین شهادت برادرش جهاندار که در تاریخ ۵/۱۲/۶۴ در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسیده بود، در تاریخ  ۷/۳/۶۵  در شوشتر در بمباران هوایی به شهادت رسید  و پیکرش پس از تشیع در ونک به اصفهان انتقال و در گلستان شهدای اصفهان به ‏خاک سپرده شد.‏

خوبیار نصیری دارای یک فرزند دختر و چهار فرزند پسر است که دو فرزند پسر دارای شغل آزاد هستند و دو فرزند دیگر به نام‌های علی و روح الله در لباس خدمت به هموطنان در بیمارستان و پتروشیمی مشغول به کار هستند.

خوب یارانی از نسل شهید خوبیار

علی که دومین فرزند خانواده است از سال ۸۸ وارد مرکز بهداشت لنجان و اورژانس ۱۱۵ و در سال ۹۳ مدیر مرکز بهداشت خمینی‌شهر شد و به مدت ۵ سال نیز در اصفهان که از سال ۹۶ هم به عنوان رزیدنت بیهوشی و مراقبت‌های ویژه انجام خدمت کرده است.

علی نصیری از روزهای سخت درگیری با بیماری کرونا این چنین روایت می‌کند: طرح یک ماهه را در آی سی یو بیمارستان الزهرا و کاشانی گذراندم و سخت‌ترین لحظات برای من دیدن حال و روز  بیماران کرونایی بود که گاهی به حال‌شان گریه می‌کردم.

خطر حضور در آی سی یو و ارتباط مستقیم با بیمار کرونایی از یک طرف و عشق به کار از طرف دیگر باعث شده بود حسرت بوسیدن و در آغوش گرفتن فرزندانم و ارتباط حضوری با فامیل و خانواده را در هراس از انتشار بیماری داشته باشم و حتی ساعت‌ها شیفت در بیمارستان بمانم.

همسر او  نیز دندانپزشک است و در دو کلینیک خیریه عسگریه و کلینیک حضرت ابوالفضل مشغول به کار است.

فرزندان شهدا الگوی جوانان باشند

سردار قاسم سلیمانی در وصیت نامه خویش خطاب به خانواده شهدا چنین گفت:« شهیدتان را در خودتان ‏جلوه‌گر کنید، به طوری که هر کس شما را می‌بیند، پدر شهید یا فرزند ‏شهید را، بعینه خودِ شهید را ‏احساس کند، با همان معنویت، صلابت و خصوصیت.»‏ ‏

‎روح الله که به وصیت پدر مدتی در حوزه علمیه دارالحکمه باقرالعلوم اصفهان تحصیل می‌کند با مدرک دکترای حقوق هم‌اکنون به عنوان معاونت پشتیبانی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در بندر ماهشهر و تهران مشغول خدمت‌رسانی است و مدرس دانشگاه آزاد است.

وی پست‌های مختلفی از جمله در شهرداری، استانداری، فرمانداری، فولاد مبارکه، شرکت بازرگانی، پتروشیمی، شرکت توسعه پلیمر کنگان، مشاور حقوقی صندوق بازنشستگی کشور، عضو مؤسس و هیأت مدیره خیریه صدیقین شهر ونک عهد‌ه‌دار بوده است اما آنچه مهم است و باعث می‌شود که راه پدر را ادامه دهند حضور در کار جهادی و کمک‌های خیریه به هموطنان و همشهریان است.

علی نصیری با شناسایی بیماران بی‌بضاعت در امر درمان و هزینه‌ها از هیچ کمکی دریغ ندارند و همسر ایشان نیز با ارائه خدمات دندانپزشکی با احساس نیاز بیماران همراه و همدل می‌شود.

روح الله نیز همچون پدر کمر همت بسته است تا در لباس مقدس بسیجی به فرموده رهبر با کار جهادی مرهمی بر دردهای مردم مظلوم باشد، وی که فرمانده بسیج پایگاه شهید تندگویان است با حضور نیروهای جهادگر به ویزیت و تجویز داروی رایگان در مناطق محروم  پرداخت و در زمان شیوع ویروس کرونا با اهداء مواد ضدعفونی کننده، تب سنج دیجیتالی و اقلام مورد نیاز به شهرستان سمیرم و دیگر مناطق ‏در چندین مرحله ‏ حمایت و پشتیبانی کذد.

روزهایی که سیل نامهربانی کوچه ها و خانه های هموطنان را فرا گرفته بود روح الله نصیری فرمانده پایگاه مقاومت بسیج پتروشیمی شهید تندگویان با امداد رسانی ، اقلام مورد نیاز و بسته های معیشتی  را به مناطق سیل‌زده  ارسال کرد تا در روزهای سخت در کنار هموطنان یاری دهنده و دستگیر باشد.

کار خیر و جهادگرانه تنها به این دو فرزند ختم نمی‌شود بلکه دیگر فرزندان، عموها و در کل خانواده این دو شهید بزرگوار همه با هم در امر جهاد و کمک به اقشار نیازمند ادامه داشته و در زمینه‌های مختلف دستگیر نیازمندان هستند.

و براستی فرزند صالح، ذخیره‌ای برای قیامت است و در آیات قرآن تصریح می‌کنند که فرزندان، زینت زندگی دنیا ‏هستند: مال و فرزند، زینت زندگی دنیاست؛ ‏و ‏باقیات صالحات [ارزش‌های پایدار و شایسته]ثوابش نزد ‏پروردگارت بهتر و امیدبخش‌تر است ‏و شهید خوبیار فرزندان صالحی تربیت کرد که هم باقیات و صالحات باشند و هم با عملکرد و رفتار خود در ‏زمینه‌های مختلف الگوی خوبی برای سایر جوان های ‏کشور باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ک۳۰/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول