اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

به‌روزرسانی اطلاعات کد پستی 19 شهر در استان زنجان

مدیرکل پست استان زنجان گفت: اطلاعات کد پستی 19 شهر استان، در قالب طرح اطلاعات مکانی به‌روزرسانی شده است.

به‌روزرسانی اطلاعات کد پستی 19 شهر در استان زنجان

رضا حمیدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پایگاه ملی نشانی مکان محور (GNAF)، پروژه‌ای است با هدف تدوین و پیاده سازی یک استاندارد ملی برای نشانی که هدف اصلی آن تولید شرح نشانی استاندارد و یکتا برای همه اماکن مسکونی و تجاری در نقاط شهری و روستایی اجرایی می‌شود.

مدیرکل پست استان زنجان افزود: نشانی استاندارد و یکتا به عنوان یکی از پایگاه‌های اساسی ایجاد و تحقق دولت الکترونیک محسوب شده و یکپارچه‌سازی آن می‌تواند در بخش حاکمیتی به عنوان بستر اطلاعات مکانی کمک به سزایی در تجزیه و تحلیل، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کلان کند.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح (GNAF) اطلاعات کد پستی 19 شهر استان زنجان در قالب طرح اطلاعات مکانی به روزرسانی شده است، گفت: این اقدام با عملیات ژئو کدسازی (جانمایی اطلاعات ساختمانی یا کد جغرافیایی بر روی نقشه) انجام شده است.

حمیدپور تصریح کرد: در قالب طرح مکان محور (GNAF)، نقشه پایه ساختمان‌ها، خیابان‌‌ها و معابر عمومی، نام‌گذاری معابر و پلاک ساختمان‌ها و کدپستی مکان‌ها زیرساخت طرح جی نف و استانداردسازی نشانی اماکن انجام می‌شود.

مدیرکل پست استان زنجان با بیان اینکه در طرح ((GNAF هر ساختمان دارای یک کد جغرافیایی اختصاصی در قالب یک نشان استاندارد می‌شود، اضافه کرد: در اجرای این طرح می‌توان به هر مکان کد پستی منحصر به فرد، آدرس استاندارد و تخصیص طول و عرض جغرافیایی داد و این سه گزینه را روی  نقشه اختصاص داد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول