اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نخستین همایش ملی بررسی تاریخ فرهنگ و هنر زنجان برگزار می‌شود

مدیر عامل انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان گفت: نخستین همایش ملی بررسی تاریخ فرهنگ و هنر در زنجان برگزار می‌شود.

نخستین همایش ملی بررسی تاریخ فرهنگ و هنر زنجان برگزار می‌شود

 مهدی افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: وبینار مجازی، دارالسعاده خمسه در قالب نخستین همایش ملی بررسی تاریخ فرهنگ و هنر زنجان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش در محورهای جغرافیای عرفان و فلسفه در ولایت خمسه با تأکید بر اندیشه‌های شیخ اشراق، نقش کوچ قبایل و طوایف به ولایت خمسه در ادوار تاریخی و نقش آن در شکل‌گیری اندیشه‌ها و فرهنگ منطقه و ساختار فرهنگی و اجتماعی مردم خمسه برگزار می‌شود.

افضلی گفت: از دیگر محورهای همایش ملی بررسی تاریخ فرهنگ و هنر زنجان بافت اجتماعی و جمعیتی ولایت خمسه، ویژگی‌های ادبی و زبانی مردم خمسه و تاریخچه حوزه‌های علمیه زنجان است.

وی با اشاره به تقویم برگزاری این وبینار گفت: مهلت ارسال مقالات به این وبینار تا هفتم اسفندماه است و زمان برگزاری آن نیز 21 اسفندماه مصادف با مبعث رسول اکرم (ص) خواهد بود.

مدیر عامل انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان گفت: این وبینار با همکاری مرکز تحقیقات زنجان‎شناسی دانشگاه آزاد زنجان و انجمن دوستداران تاریخ فرهنگ و هنر زنجان برگزار می‌شود.

وی به سایر فعالیت‌های این انجمن نیز اشاره کرد و گفت: سال قبل نیز جایزه کتاب شیخ اشراق به همت انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان برای نخستین بار در زنجان برگزار شد.

این برنامه نیز در قالب یک رویداد فرهنگی با موضوع فلسفه اشراق و سهروردی و نیز در بخش دیگر در موضوع تاریخ، فرهنگ و هنر زنجان منتشر و در خانه کتاب ثبت شده بود، برگزار و در بخش مربوط به تاریخ، فرهنگ و هنر استان زنجان ۵۷ کتاب که ۹۰ درصد آن‌ها در داخل استان به چاپ رسیده بود، شناسایی و مورد داوری قرار گرفت.

انتهای پیام/73005/ق/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول