اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

از شناسایی 210 بیمار کرونایی در فریدونکنار تا غربالگری۹۴ درصدی جمعیت اردبیل در طرح شهید سلیمانی

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست. این روزها روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید 19 در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه‌های خودجوش مردمی گرفته تا سازمان ها و نهادهای مختلف در کنار دست‌اندرکاران بهداشت و درمان قرار گرفته‌اند.

از  شناسایی 210 بیمار کرونایی در  فریدونکنار تا  غربالگری۹۴ درصدی جمعیت اردبیل  در طرح شهید سلیمانی

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست. این روزها روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید 19 در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه‌های خودجوش مردمی گرفته تا سازمان ها و نهادهای مختلف در کنار دست‌اندرکاران بهداشت و درمان قرار گرفته‌اند، به نحوی که عزم همگانی برای مقابله جدی‌تر با این ویروس منحوس، در جای‌جای کشور دیده می‌شود.

خوشبختانه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح داشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج  برای مبارزه با ویروس کرونا  که توسط خبرنگاران خبرگزاری فارس پوشش داده‌ شده را می خوانید.

۹۴ درصد از جمعیت استان اردبیل غربالگری شدند

اکبر بهنام‌جو در حاشیه پانزدهمین جلسه قرارگاه مقابله با کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی با اشاره به غربالگری ۹۴درصد از جمعیت استان، اظهار کرد: با اجرای این طرح نتایج خوبی در خصوص وضعیت کرونا در استان به دست آمده و با همکاری مردم و تلاش عوامل اجرایی تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها کاهش یافته است. وی افزود: در حال حاضر ۱۸۰ نفر بستری در بیمارستان‌ها داریم و پیش‌بینی می‌شود هفته آینده به زیر ۱۰۰ نفر برسد.

استاندار اردبیل انجام رهگیری شیوع کرونا از افراد مثبت را از جمله اقدامات اخیر عوامل این طرح ذکر کرد و بیان داشت: در جریان رهگیری، ۱۰ نفر از اطرافیان افراد دارای کرونا نیز تست شده و تلاش بر این است که این شیوع به صفر برسد.

بهنام‌جو با اشاره به تلاش عوامل اجرایی، رسانه‌ها و فضای مجازی در کاهش آمار مبتلایان به کرونا در سطح استان، بر استمرار پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی از سوی مردم تاکید کرد و گفت: رعایت نکات بهداشتی زنجیره انتقال ویروس را قطع می‌کند و از بروز مشکلات بعدی از جمله تعطیلی بازار جلوگیری خواهد کرد.

شناسایی 210 بیمار کرونایی در طرح شهید سلیمانی فریدونکنار

طرح ملی شهید سلیمانی با محوریت وزرات بهداشت و با همکاری همه جانبه بسیج با این وزارتخانه در کشور برای مهار و مقابله با ویرورس کرونا در حال برگزاری است. در شهرهای استان مازندران نیز، این طرح مانند دیگر استان‌ با همکاری سپاه در حال اجراست.

محمد برمر فرمانده بسیج ناحیه فریدونکنار با اشاره به تشکیل چهار تیم در طرح شهید سلیمانی افزود: در این طرح دقت ویروس‌یابی و بیماریابی در کشور افزایش یافت که در شهرستان نیز ما با افزایش دقت در ویروس‌یابی و بیماریابی رسیدیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت شهرستان در شناسایی خانه به خانه طرح شهید سلیمانی مشکوک به کرونا بودند، گفت: پس از رصد و شناسایی خانه به خانه تیم اول در طرح شهید سلیمانی ادامه این کار در اختیار تیم دوم که مسؤولیت مراقبت را دارد، قرار گرفت.


فرمانده بسیج ناحیه فریدونکنار با اعلام اینکه ۲۱۰ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی در فریدونکنار شناسایی شدند، تصریح کرد: در عرض یک ماه این تعداد شناسایی و به بیمارستان معرفی یا در خانه قرنطینه شدند.

برمر در ادامه افزود: پس از شناسایی و دوره درمان، تیم سوم که وظیفه حمایت از بیماران را برعهده دارند وارد عمل می‌شوند و به خانواده بیمار در بحث کمک معیشتی و گندزدایی منازل و محل کسب درآمد و اهدای بسته‌های بهداشتی بیماران ورود می‌کنند.

فیلم|درمان آلام مردم به همت پزشکان جهادی در طرح «شهید سلیمانی»

به همت بسیج جامعه پزشکی بیمارستان علی بن ابیطالب(ع)و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور پزشک عمومی، متخصصان اعصاب و روان، داخلی، زنان و زایمان و ارتوپد در محل امامزاده موسی مبرقع برگزار شد. در قالب اجرای این طرح ۴۰۰ نفر از اهالی منطقه و بیماران از سوی پزشکان مورد معاینه قرار گرفتند. همچنین بیماران بی بضاعت با معرفی به یکی از بیمارستان های قم، از خدمات رایگان آزمایشگاه، سونوگرافی و... بهره مند شدند.

 

طرح شهید سلیمانی کشور را از آسیب جدی نجات داد

منوچهر حبیبی، فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در قزوین در مراسم تقدیر از قرارگاه شهید سلیمانی که در سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موج سوم آمده بود که یک بحران آفرینی جدی در کشور داشته باشد و ارزیابی سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت این بود که ما در موج سوم حداقل هزار کشته در روز خواهیم داشت.


جانشین ستاد مبارزه با ویروس کرونا استان قزوین یادآور شد: ما در حوزه دارویی تغییر و حرکت جدیدی نداشتیم و امکانات ما هم تغییری نکرده بود ولی کرونا قوی‌تر شده بود و باید راهکار جدیدی میافتیم. کلام رهبر انقلاب در این امر راهگشا شد و قرارگاه شهید سلیمانی یاری‌گر ستاد مقابله با کرونا در سراسر کشور شد.

وی گفت: قرارگاهی با نام شهید سلیمانی با برکت بود و از ظرفیت مردمی و استعداد نیروی جوان و کار جهادی یک خروجی بزرگ ایجاد کرد و کاری را انجام داد که واقعاً در توان کادر درمان با زیرساخت‌ها و توانی که داشت خارج بود.

معاون سیاسی استاندار قزوین تصریح کرد: این دستاورد نباید ما را مغرور کند تا خدایی ناخواسته غافل شویم باید به شدت مراقبت کنیم، ما تا موج احتمالی آینده فاصله‌ای نداریم و در این مدت اندک باید طرح را آسیب شناسی کنیم تا بتوانیم مستحکم‌تر شویم.

حبیبی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی کشور را از آسیب جدی و چهاررقمی شدن فوتی‌ها نجات داد گفت: این طرح بهترین مکمل و واکسن برای مهار کرونا بود. وی عنوان کرد: هم اکنون که در روند رو به کاهش قرار داریم نباید در بازگشایی‌ها شتاب کنیم که در آینده کار ما سخت‌تر شود، باید با دقت و حوصله روند کاهشی را پی بگیریم و نکته دیگر آنکه جامعه و مردم باید در هشدار باشند که موجی در پیش رو است، اگر بتوانیم این ماه‌های آخر سال را مراقبت کنیم انشاالله هر چه زودتر دوره اپیدمی ویروس کرونا تمام خواهد شد.

تغییر وضعیت مشگین شهر از زرد به آبی با اجرای طرح شهید سلیمانی

حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرستان مشگین شهر ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری(س) اظهار کرد: مجموعه قرارگاه عملیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی با هکاری مردم منطقه، برای تغییر وضعیت شهرستان و گذر از رنگ زرد به آبی، موفق عمل کرده که شایسته تقدیر است و همچنان لازم است مردم استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری را در اولویت قرار دهند.


وی در ادامه افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۹ دی ماه، نمود عینی حکمت سیاسی بوده و برای مردم و مسؤولان کشور، فصل‌الخطاب است.

امام جمعه مشگین شهر بیان داشت: حادثه ۱۹ دی یکی از حوادث مهم در تاریخ معاصر است و نباید در روایت حادثه، انحرافی به وجود آید که علاوه بر جنبه دینی، ماهیت خبیث آمریکایی را نیز برملا ساخته است.

 

میثم مهرپور

انتهای پیام/ق 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول