اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مردم همت کنند، اینترنت برقرار می‌شود!/ داستان بی‌پایان قطعی‌های اینترنت در ایلام

در پی اعتراضات مردم جهت نصب دکل‌های مخابراتی در قسمت‌های مختلف استان ایلام به دلیل ترس از به خطر افتادن سلامتیشان، مردم ایلام کماکان با مشکل آنتن دهی خطوط تلفن همراه و پایین بودن سرعت اینترنت روبرو هستند.

مردم همت کنند، اینترنت برقرار می‌شود!/ داستان بی‌پایان قطعی‌های اینترنت در ایلام

خبرگزاری فارس؛ ایلام- مهسا نظری: پیرو گزارش‌های قبلی در خصوص قطعی اینترنت، عدم آنتن دهی و اهمیت آن، مجددا اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات در این زمینه را مورد بررسی قرار دادیم.

پس از شیوع ویروس کرونا و آنلاین شدن اکثر فعالیت‌های عموم مردم در بسیاری از نقاط استان ایلام، استفاده از اینترنت نسبت قبل دوچندان شده است؛ از جمله فعالیت‌هایی که نیازمند اینترنت است می‌توان به برگزاری کلاس‌های آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد.

متأسفانه عدم دسترسی آسان به اینترنت در مناطقی از استان ایلام مشکلاتی را برگزاری کلاس‌های مجازی ایجاد کرده است و همین امر سبب شده دانش آموزان و دانشجویان قادر به شرکت در کلاس‌های مجازی خود نباشند.

هانیوان از سرعت پایین اینترنت رنج می‌برد

پریسا جعفرزاده یکی از ساکنان منطقه‌ی هانیوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: منطقه هانیوان از جمله مناطقیست که با وجود اینکه از تراکم بالای جمعیت برخوردار است اما متاسفانه آنتن دهی و سرعت اینترنت آن بسیار ضعیف دارد.

وی افزود: فرزندم برای دسترسی به اینترنت و شرکت در کلاس‌های مجازی ناچار است در این هوای سرد به پشت بام خانه برود تا بتواند در کلاس های مجازی شرکت کند.

این شهروند تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های روزمره به صورت مجازی انجام می‌شود؛ اما متاسفانه به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت در این منطقه بسیاری از فعالیت‌ها را نمی‌توانستیم به صورت مجازی انجام دهیم.

برای برگزاری کلاس‌های مجازی با مشکلات مواجه‌ایم

احمد حسینی یکی از معلمان استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این زمینه گفت: برای برگزاری کلاس‌های مجازی با مشکلات بالایی مواجه‌ایم و تعدادی از دانش آموزان چه ساکن روستا و چه در شهر برای شرکت در کلاس مجازی با مشکل مواجه‌اند.

وی افزود: متاسفانه فایل‌ها و آموزش‌ها به دلیل سرعت پایین اینترنت به موقع ارسال نمی‌شوند و زمان زیادی بایستی برای این کار صرف ‌شود و آموزش را با مشکلاتی زیادی روبرو می‌سازد.

پایین بودن سرعت اینترنت به دلیل قطعی و ناپایداری برق‌ها است

عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: تمام تجهیزات فرسوده و قدیمی که در سطح استان وجود داشته کاملا اصلاح شده و هم اکنون در تجهیزات شبکه‌ها هیچ گونه مشکلی وجود ندارد؛ مشکلات این زمینه به دلیل قطعی و ناپایداری برق‌ها است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته اختلالاتی در تجهیزات شبکه‌های اینترنتی استان وجود داشت که هم اکنون رفع شده و مشکلات اینترنتی مربوط به بحث برگردان در مناطق شهری نیز انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: علاوه بر قطعی برق‌ها، عدم نصب سایت‌ها در مناطق مختلف استان نیز از جمله موانع عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت است.

ممانعت مردم در نصب سایت و دکل‌های مخابراتی

بیرامی اظهار کرد: در هانیوان، باشگاه تختی، مسجد امیرالمومنین(ع) سایت‌های اینترنتی وجود دارند اما با وجود افزایش جمعیت در این مناطق و سایر مناطق استان نیاز به نصب سایت‌های بیشتری است که متاسفانه مردم در این زمینه ممانعت می‌کنند.

وی با بیان اینکه منطقه چالیمار سه ماه بدون پوشش است و مردم از نصب سایت و دکل‌های مخابراتی ممانعت می‌کنند، بیان کرد: به دلیل تراکم جمعیت در منطقه هانیوان سایتی در هانیوان شمالی تملک شده که متاسفانه شهرسازی و مردم مانع از نصب آن شده‌اند.

این مسوول افزود: برای روستاهایی با جمعیت بالای بیست خانوار مانند روستای چهل زرعی در ایوان، سه راهی ارکوازی، روستاهای تابع بخش سیوان مانند زردآلوآباد، طولاب، زرین آباد و... نیز سایت اینترنتی نصب شده است‌.

نظر کارشناس در خصوص نگرانی مردم

ناصر حجازی کارشناس دکل‌های مخابراتی در خصوص نگرانی مردم برای نصب سایت در نقاط مختلف شهر گفت: قطعا نصب سایت‌های اینترنتی برای سلامت مردم زیان آور است و با توجه به اینکه در راستای بیماری‌های ناشی از نصب این سایت‌ها در محل زندگی مردم هیج گونه بیمه یا تضمینی وجود ندارد، مردم حق دارند که نگران سلامت خود باشند و مانع از نصب سایت‌ها شوند.

وی افزود: نصب سایت‌ها و دکل‌های اینترنتی در محل زندگی مردم با توجه به میزان فرکانس‌هایشان کم یا زیاد برای مردم و سلامت آنها خطر آفرین است.

حجازی اظهار کرد: بهتر است دکل‌ها را در ارتفاع یا مناطقی مانند پارک‌ها، اطراف شهر و دور از شهرها نصب کنند که به سلامت مردم آسیب نزنند.

وی گفت: هر چه دکل‌های اینترنتی در ارتفاعات بالاتر نصب شوند سرعت اینترنت بالاتر می‌رود و بهتر است در همین راستا فاصله‌ها دورتر و ارتفاعات بیشتر باشد.

این کارشناس در پایان بیان کرد: برای کاهش این مشکل بایستی از پایگاه‌های قوی‌تر استفاده کنند تا اینکه تعداد سایت‌ها را افزایش دهند تا نیاز نباشد که در مناطق بیشتری این سایت‌ها و دکل‌ها را نصب کنند.

انتهای پیام/ 9708/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول