اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

قابلیت های شبکه های برون مرزی را به روزرسانی کنیم/«پرس تی وی» در 2 جبهه می جنگد

یک فعال رسانه ای و کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر نقش شبکه های برون مرزی در گستره رسانه ای دنیا و تاثیری که در شناخت مردم جهان از جمهوری اسلامی داشته است، مشکلات بودجه ای را جفا نسبت به این شبکه های تاثیرگذار دانست.

قابلیت های شبکه های برون مرزی را به روزرسانی کنیم/«پرس تی وی» در 2 جبهه می جنگد

زهیر اصفهانی فعال رسانه ای و کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس با توجه به اینکه بستر شکل گیری شبکه پرس تی وی بر اطلاع رسانی استوار است، نقش این شبکه را در بیان حقایق از جمهوری اسلامی برای مردم جهان، اینگونه بیان کرد: ما از قدیم و سالیان سال شاهد پخش به زبان انگلیسی بوده ایم در بخش های خبری که از سالیان سال این قضیه اجرا می شد ولی همواره این قضیه بیشتر جنبه داخلی داشت تا مخاطبان علاقه مند و مقیم ایران از اخبار زبان انگلیسی استفاده کنند. اما شبکه پرس تی وی یک اتفاق خوشایند و میمون بود که واقعا جای خالیش بسیار احساس می شد.

وی در همین باره افزود: با توجه به اینکه پرس تی وی از یک کادر حرفه ای و خوب چه در زمینه تولید و برنامه سازی و چه به لحاظ اجرا برخوردار است و ما نیاز داریم که در مورد وقایعی که در کشور خودمان اتفاق می افتد، به دنیا بگوییم و خودمان را به زبان روز جهان معرفی کنیم، قابلیت ها و ظرفیت های این شبکه باید به طور روزافزون توسعه پیدا کند.

اصفهانی با توجه به تلاش شبکه های غربی برای مخدوش کردن چهره انقلاب اسلامی ، نقش پرس تی وی را در خنثی سازی این پیام ها اینگونه شرح داد:  پرس تی وی تا الان به اندازه امکاناتی که داشته خوب عمل کرده است ولی در این دنیایی که این همه هجمه شدید، گسترده و گوناگون رسانه های معاند و ضد انقلابی بر علیه اهداف ملی و مذهبی مردم ما بسیج شده، واقعا کار سختی بر عهده پرس تی وی است؛ اینکه بخواهد رسانه مستقل و آزادی خواهی باشد و از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کند، بسیار سخت و دشوار است و عملا اگر بخواهیم واقع بینانه بگوییم یک دست صدا ندارد. ولی در هر حال در این زمینه پرس تی وی زحمات زیادی کشیده و اتفاقا هزینه های بسیاری هم پرداخت کرده است و دچار مشکلات گوناگونی در زمینه های رسانه ای، مالی و خبری در دنیا شده است، اینکه محرومیت هایی برای آن ایجاد می کنند، یا شاهد ایجاد مشکلات برای خبرنگاران آنیم و ... نشان می دهد که پرس تی  وی توانسته نقش خودش را ایفا کند و دشمن به خوبی فهمیده است که اثرگذاری این شبکه چگونه بوده است ولی با همه اینها باز هم انتظار می رود که این شبکه در زمینه کاری خودش و روشنگری ها و تلاش هایش در آشنا کردن مردم با اهداف انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و خدماتی که دارد حمایت بیشتری دریافت کند تا با همیاری سایر دوستان در رسانه های مختلف چه رسانه های داخلی چه رسانه های دوست در منطقه و جهان بتواند تاثیرگذاری بیشتری را در جهان باعث شود.

وی در پاسخ به این سوال که پرس تی وی چقدر توانسته در ایجاد روایتی جدید از اتفاقات منطقه موفق باشد، خاطرنشان کرد: پرس تی وی با توجه به معذوریت ها و مضیقه هایش چه از نظر رسانه ای و چه از نظر پخش ماهواره ای، محدودیت هایی که در فضای مجازی برای آن ایجاد شده و می شود و ....، موفق عمل کرده است، من اعتقاد دارم نمره قابل قبولی را می شود به شبکه پرس تی وی داد و این زحمات مثمر ثمر بوده است؛ به طور مثال کمپینی که همین شبکه در زمینه آزادی دکتر سلیمانی تشکیل داد و الحمدالله بسیار هم موفق بود، نشان از کارکردهای بسیار بالای شبکه پرس تی وی دارد.

وی در مورد نقش حمایتی دولت و مجلس از شبکه های برون مرزی گفت:  اعتقاد دارم که واقعا یک جفایی از داخل در حق شبکه های برون مرزی صداوسیما صورت گرفته است، وقتی ما این مسائل را می بینیم که در داخل کم لطفی هایی به پرس تی وی و سایر شبکه های برون مرزی رسانه ملی در زمینه حمایت های مالی واقع می شود که واقعا خارج از انصاف است، آزرده می شویم. نباید به پرس تی وی تحمیل کرد که  در دو جبهه بجنگد. طبعا مقابله با دشمن وظیفه ذاتی پرس تی و جزو اهداف شبکه است اما ما نباید از داخل هم به این شبکه که اتفاقا اثر گذار هم است ضربه وارد کنیم. اینکه ما در یکی دو سال اخیر مشکلاتی در زمینه تامین بودجه شبکه های برون مرزی داشته ایم حتی به صورت گسترده در رسانه های خارجی هم بازتاب یافت که زیبنده کشورمان نیست.

وی افزود: بیانیه ای هم که ابتدای تیرماه از طرف دوستان رسانه ای در حمایت از تامین بودجه های شبکه های برون مرزی صدا و سیما صادر شد، مبین همین موضوع بود و همه خواستار حمایت از این شبکه ها بودند.  من اعتقاد دارم تامین بودجه این شبکه ها حتی از خیلی از مسائل هزینه کردها در دولت و نظام واجب تر است، چون بزرگ ترین نبردی که ما الان در دنیا داریم نبرد فرهنگی و عقیدتی در بستر رسانه ای است و اینکه ما بخواهیم از دید گاه هزینه کرد به مسائل دخل و خرج این شبکه ها نگاه کنیم و در این راه آنها را دچار مشکل کنیمف واقعا کم لطفی در این جهادی است که شبکه پرس تی وی و دیگر شبکه های برون مرزی کشور انجام می دهند.

اصفهانی خاطر نشان کرد:  با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که بر مبارزه با دشمن در این جنگ فرهنگی تاکید فرموده اند، چه مجلس و چه دولت باید در این زمینه از شبکه پرس تی وی و دیگر شبکه های برون مرزی کشورمان حمایت کنند و انتظار می رود دولت و مجلس بتوانند زمینه های حمایتی بیشتری از لحاظ تامین اعتبارات مالی برای شبکه های برون مرزی رسانه ملی و به خصوص پرس تی وی مهیا کنند تا بتوانند بهتر از سابق و پویا تر و زنده تر در این رسالت بزرگ خودشان موفق و اثر گذار باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول