اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حفظ چهره مذهبی و انقلابی قم مطالبه رهبری است

فرمانده قرارگاه 19 دی استان قم در جلسه اعطای حکم سردار شاهچراغی به عنوان دبیر جدید این قرارگاه با بیان این که بحث حجاب و عفاف در شهر مقدس قم و انقلابی بودن این شهر مطالبه رهبری است، گفت: تمام مسؤولان موظفند در حوزه مسؤولیت خود فرمان رهبری را عمل کنند.

حفظ چهره مذهبی و انقلابی قم مطالبه رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در نشست اعضای قرارگاه ۱۹ دی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: این بانو در سه دوره شاخص عمر با برکت خود آنچه را که خدا راضی بود انجام دادند.

وی افزود: در زندگی معصومین علیهم السلام نمی شود بخشی از زندگی آنها را ارجحیت داد زیرا اهل بیت علیهم السلام در هر مرحله آنچه را انجام می دادند که خدا راضی بود و نمی شود گفت که یک امام از امام دیگر بالاتر است و یا بخشی از زندگی یک امام را از بخش دیگر برتر دانست.

وی تأکید کرد: اگر می خواهیم به اهل بیت علیهم السلام به عنوان الگو تأسی کنیم نباید گزینشی عمل کرد و امام خمینی(ره) هم در رابطه با شیخ عبدالکریم حائری نیز فرمودند که اگر ایشان در زمان ما بودند همین کاری را می کردند که من کردم و اگر من هم در زمان ایشان بودم همان کاری را می کردم که ایشان کردند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه فقها در هر زمانی به وظیفه خود عمل می کردند گفت: ما باید به تأسی از حضرت زهرا سلام الله علیها همیشه عبد خدا باشیم و نگاهمان این باشد که خدا چه از ما می‌خواهد و همان را به عنوان تکلیف انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در عصر غیبت ما وظیفه داریم رضایت ایشان را به عنوان یک تکلیف الهی سرلوحه خود قرار دهیم، افزود: چون دست ما از وجود آن حضرت کوتاه است ولی فقیه در عصر غیبت نقش واسطه دارند و ما باید از طریق ایشان رضایت حضرت ولی عصر(عج) را جلب کنیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف در شهر مقدس قم و انقلابی بودن این شهر مطالبه مقام معظم رهبری است و دشمن به دنبال به هم زدن چهره انقلابی قم است، ابراز کرد: ما باید با این توطئه دشمن مقابله کنیم و گوش به امر ولی فقیه باشیم.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی نیز حتی در امور جنگ مطیع محض رهبری بود و این رمز موفقیت او بود، افزود: باید هر کسی در پست خودش حرف مقام معظم رهبری را گوش کند و خواسته ایشان را اجرا کنیم و اینطور نباشد که برای پست و مقام چند روزه دنیا هر کاری را انجام دهیم.

آیت الله سعیدی افزود: مقام معظم رهبری در بحث ظاهر شهر قم و انقلابی بودن قم نظر خاصی داشتند و قرارگاه ۱۹ دی با همین هدف تشکیل شد و امروز برای تحقق فرمایشات ایشان به این نتیجه رسیدیم که از سردار شاهچراغی و سردار میرفیضی برای این مسئولت مهم کمک بگیریم تا با عقل، درایت، هوشمندی و تجربه ای که دارند بضاعت خود را برای انجام درست امر ولی فقیه هزینه کنیم.

وی گفت: کار وقتی برای خدا باشد لذت بخش است و ما باید عبودیت خود برای خدا را در عمل نشان دهیم و باید بدانیم که هر که در طهارت شهر اهل بیت بکوشد خدا طهارت و پاکیزگی را نصیب او و خانواده و دنیا و آخرتش خواهد کرد زیرا این وعده خدا است که هر کس خدا را یار کند خدا هم او را یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول