اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

بختیاری‌زاده: چشم‌هایم را هم عمل کردم اما فوتبالی از تیم نکونام نمی‌بینم/تمرکز آذری بیشتر روی انتخابات بود نه فولاد

کاپیتان اسبق تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت:یک سوم از مسابقات لیگ گذشته اما تنها بازی که مورد توجه کارشناسان فوتبال و هواداران قرار گرفته دیدار هفته دوم مقابل استقلال بود.

بختیاری‌زاده: چشم‌هایم را هم  عمل کردم اما فوتبالی از تیم نکونام نمی‌بینم/تمرکز آذری بیشتر روی انتخابات بود نه فولاد

سیاوش بختیاری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص عملکرد تیم فولاد در فصل جدید صحبت‌هایی را انجام داد که متن آن را در زیر می‌خوانید.

* امکانات فولاد آرزوی استقلال و پرسپولیس است

اولین کاپیتان فولاد اظهار داشت: خوشبختانه امسال این تیم از همه تیم‌ها کارش را زودتر آغاز کرد و آماده‌سازی را در پیش گرفت و البته بازیکنان زیادی جذب تیم شد تا انتظار از تیم فولاد بالا برود. با توجه به اینکه نکونام از مربیان آینده دار فوتبال کشور است و کار را زود شروع کرد انتظار می‌رفت شرایط تیم تا اینجای مسابقات خیلی بهتر باشد. دلیلش هم این موضوع است که فولاد از پشتوانه و سخت‌افزارهای بسیار خوبی برخوردار است. امکاناتی که فولاد خوزستان در اختیار دارد آرزوی تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس است و این تیم چند زمین تمرین دارد و این حق هر تماشاگر فولاد خوزستان است که از این تیم انتظار قهرمانی داشته باشد.

* چند بازیکن از بهترین آکادمی خاورمیانه به تیم بزرگسالان فولاد رفتند؟

وی افزود: هر چه از مسابقات جلوتر رفتیم عملکرد فولاد تغییر کرد و من انتظار داشتم امسال بازیکنان بومی بیشتری در تیم حضور داشتند شاید خیلی از کارشناسان به این صحبت من خرده بگیرند و بگویند بحث را خوزستانی یا غیرخوزستانی نکنید اما فولاد دارای قوی‌ترین آکادمی فوتبال ایران است که فکر می‌کنم در خاورمیانه جزو برترین‌ها محسوب می‌شود، اما به نظر شما هر سال چند بازیکن از آکادمی به تیم بزرگسالان اضافه می‌شوند؟ این بچه‌ها که در آکادمی رشد می‌کنند بیشترین هزینه را روی دست پدر و مادرهایشان می‌گذارند اما باشگاه فولاد از آنها استفاده‌ای نمی‌کند و این اصلاً اتفاق خوبی نیست. سوالی که من از مدیریت و کادر فنی دارم این است که امسال چند بازیکن از آکادمی به تیم بزرگسالان منتقل شدند. همین مجتبی نجاریان که خیلی‌ها امیدوار هستند او را در تیم ملی ببینند کمتر در ترکیب فولاد به میدان می‌رود و از صالح و صابر حردانی استفاده نمی‌شود.

* به جز بازی با استقلال فوتبالی از فولاد خوزستان ندیدیم

پیشکسوت تیم فوتبال فولاد خوزستان یادآور شد: یک سوم از مسابقات لیگ گذشته اما تنها بازی که مورد توجه کارشناسان فوتبال و هواداران قرار گرفته دیدار هفته دوم مقابل استقلال بود که فولاد با یک تاکتیک حساب شده و با برنامه موفق شد استقلال یکی از بهترین تیم‌های امسال را شکست بدهد. اما در بقه بازی‌ها عملا فوتبال مناسبی از فولاد شاهد نبودیم و عدم مدیریت کادر فنی و عقب‌نشینی‌های بی‌مورد تیم در نیمه دوم باعث شد تا اکثر مسابقات یا مساوی شود و یا اینکه فولاد نتیجه را واگذار کند. مردم خوزستان فولاد را با پوست، گوشت و استخوان خود دوست دارند و همیشه تمایل دارند تیم محبوب‌شان هجومی بازی کند، اما متأسفانه در اکثر بازی‌ها شاهد استفاده از توپ‌های بلند هستیم و این موضوع نتیجه نداده است و فوتبالی از این تیم نمی بینیم که مردم را راضی کند.

*نکونام به کمک‌هایش اعتقادی ندارد یا آنها در اندازه نکونام نیستند

بختیاری‌زاده خاطرنشان کرد: به شخصه به عنوان کسی که اولین کاپیتان فولاد بودم این تیم را مثل پسرم کوشا دوست دارم ولی کادر فنی باید بازنگری مجدد و آنالیز دوباره داشته باشد. به اعتقاد من این تیم اشکالاتی دارد که شاید نکونام به کمک‌هایش اعتقادی ندارد و یا کمک‌های فولاد خوزستان در حد نکونام نیستند. در صحبت‌های قبلی‌ام نقدهایی از عملکرد تیم انجام دادم اما این موضوع چندان باب میل همکاران‌مان در باشگاه فولاد نبود.

* به خاطر بازی‌های فولاد چشم‌هایم را عمل کردم اما باز هم تغییری نکردند

پیشکسوت فولاد خوزستان به فارس تصریح کرد: بعد از اینکه از صحبت‌های من انتقاد شد با خودم فکر کردم که شاید دید من اشتباه است به همین دلیل بلافاصله چشم‌هایم را عمل کردم اما درست در روزی که چشم‌هایم را عمل کردم مهدی هاشمی‌نسب بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان مصاحبه کرد و گفت: فوتبال بزن زیرش را بازی کردیم. وقتی خود مربی تیم چنین اظهارنظری انجام داده متوجه شدم حرف‌هایم درست بوده و نباید چشم‌هایم را عمل می‌کردم اما حالا هم از مسؤولان فولاد دیه  چشم‌هایم را نمی‌خواهم ولی می‌خواهم بدانم چرا در تمام بازی‌ها توپ‌های سوم نصیب هافبک‌های حریف می‌شود و چرا بین خط دفاع و پشت هافبک‌های این تیم آنقدر فضا وجود دارد که تیم‌های حریف از آن استفاده کنند. چرا فولاد باید به بازیکنی مثل شیمبای 36 ساله متکی باشد و فقط با یک بازیکن حمله کند؟

* برادرم همبازی قلعه‌نویی و استیلی بود اما تصادف کرد و کسی سراغش را نگرفت

وی با انتقاد از جامعه رسانه و اهالی فوتبال یادآور شد: هفته قبل برادرم کوروش دچار سانحه رانندگی شدیدی شد و هیچکس سراغ او را نگرفت او بازیکن سابق تیم‌های استقلال کشاورز بود و با زنده‌یاد حجازی و پورحیدری کار می‌کرد اما جا دارد از طریق رسانه شما از آقای آذری و همه دوستانی که از مجموعه باشگاه فولاد به عیادت برادرم رفتند تشکر کنم انتظارم این بود دوستانی که بزرگ‌تر هستند و در این فوتبال کوروش را می‌شناسند حداقل حالی از او می‌پرسیدند چون او در کنار امیر قلعه‌نویی و حمید استیلی کار کرده و کشاورز با مجید نامجو همبازی بوده من داریوش، کوروش، سهراب  نزدیک به 100 سال برای فوتبال این کشور خدمات انجام دادیم اما برادر من فراموش شد.

* آذری به جای اساسنامه روی فولاد تمرکز می‌کرد الان جزو 3 تیم اول بودیم

بختیاری‌زاده با انتقاد از رویه فکری سعید آذری در طول هفته‌های گذشته که فولاد درگیر مسابقات بود عنوان کرد: او مدیر توانمند است که تجربه کار در لیگ برتر را دارد اتفاقاً او کارش را در فولاد خوب آغاز کرد و در یکی دو هفته ابتدایی شرایط به شکلی پیش رفت که نتایج خوب بود اما در ادامه اتفاقاتی افتاد که نفت آبادان صدرنشین شده و نفت مسجدسلیمان با آن شرایط و امکانات هم امتیاز فولاد نتیجه گرفته است.

به نظر من سعید آذری بیش از آنکه تمرکزش را روی انتخابات فدراسیون فوتبال و اساسنامه می‌‌گذاشت اگر به فولاد و موفقیت این تیم فکر می‌کرد الان این تیم جزو سه تیم اول مسابقات بود این خوب است که آذری اطلاعات کافی در مورد فدراسیون فوتبال و اساسنامه دارد اما نباید اینقدر درگیر حواشی و اینگونه مسائل می‌شد که فولاد را فراموش کند هنوز هم دیر نشده است من از آذری می‌خواهم که بیشتر روی فولاد خوزستان تمرکز داشته باشد تا این تیم به موفقیت برسد اینکه آذری مرتب در مصاحبه‌هایش بگوید ما قول قهرمانی نداده‌ایم یعنی بار مسؤولیت کادر فنی را کم کرده‌ایم. او اگر از تیمش بخواهد که قهرمان شود کادر فنی هم احساس مسؤولیت بیشتری خواهد کرد و مطمئناً آنها در تمام بازی‌ها با هدف قهرمانی می‌جنگند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول