اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس سابق پارلمان عراق: آمریکا در استیضاح وزرای عراقی هم دخالت می‌کرد

«سلیم الجبوری» اذعان داشت در دوره ریاستش بر پارلمان شاهد آن بوده که آمریکا حتی در مسأله استیضاح وزرای کابینه عراق مداخله می‌کرد و از استیضاح برخی وزرا جلوگیری به عمل می‌آورد.

رئیس سابق پارلمان عراق: آمریکا در استیضاح وزرای  عراقی هم دخالت می‌کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سلیم الجبوری» رئیس سابق پارلمان عراق، دخالت‌های آمریکا در امور داخلی عراق و حتی ممانعت از استیضاح برخی وزرا را تایید کرد.

وی طی یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد:  «برت مک گورک» نماینده ویژه سابق آمریکا در ائتلاف آمریکایی ضد داعش برای جلوگیری استیضاح برخی وزرا در صحن پارلمان مداخله می‌کرد و درباره برخی وزرا می‌گفت که این خوب است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الاتجاه»، وی تصریح کرد: مک گورک دارای جهت‌گیری خاص خود بود و گاهی حتی نقش سفیر آمریکا در عراق را ایفا می‌کرد. این درحالی بود که وی فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص داعش بود نه امور سیاسی.

بر اساس گزارش‌های متعدد موجود، جلوگیری از ائتلاف شیعیان در پارلمان عراق در سال ۱۳۹۷، تهدید کُرد‌ها و اعمال فشار به شخصیت‌های اصلی فهرست‌های شیعی «سائرون» و «نصر» به منظور جلوگیری از نخست وزیر شدن مجدد یک شخصیت شیعی در عراق، کارشکنی‌ در روند تشکیل اکثریت پارلمان عراق و دولت جدید این کشور، تهدید آشکار امنیت مردم عراق با هدف تحمیل نخست‌وزیری مجدد حیدر العبادی، حذف «فالح فیاض» رئیس وقت شورای امنیت ملی و رئیس سازمان الحشد الشعبی و به راه انداختن فتنه در بصره از جمله تلاش‌های مک گورک در راستای تحقق برنامه‌های واشنگتن در بغداد و دخالت‌های او در امور سیاسی عراق است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول