اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

زیر و روی هندبال اصفهان در سال گذشته/ سهم بالای بانوان در هندبال استان

رئیس و نایب‌رئیس هیأت هندبال استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه از وضعیت رشته هندبال در اصفهان صحبت کردند.

زیر و روی هندبال اصفهان در سال گذشته/ سهم بالای بانوان در هندبال استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن افتخاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال گذشته مجمع انتخاباتی هیأت هندبال برگزار و من به عنوان رئیس هیأت هندبال اصفهان انتخاب شدم؛ در دوره قبلی نیز رئیس هیأت هندبال بودم و تصمیم داشتیم در دوره جدید رویکرد جدید و تغییراتی را داشته باشیم.

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان افزود: به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم تا حدودی فعالیت میدانی وسیعی را داشته باشیم؛ فعالیت‌های سال جاری نیز کم‌تر از گذشته نبوده است و باشگاه‌های اصفهان خیلی خوب و به موقع در لیگ برتر حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در لیگ برتر فصل ۹۸ تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان را داشتیم که سوم و چهار در بخش بانوان نیز سپاهان و ذوب‌آهن به ترتیب چهارم و پنجم شدند؛ در بخش استعدادی‌های برتر در سال ۹۷ و ۹۸ در هر ۳ رده استان اصفهان عناوین خوبی را کسب کرد و در سال ۹۸ در دختران قهرمان و در پسران نایب‌قهرمان شدیم.

برگزاری مسابقات هندبال ساحلی در اصفهان نتیجه داد

افتخاری با بیان این‌که همچنین در هندبال ساحلی سوم شدیم و این استعدادها برای تمرینات تیم‌های ملی انتخاب شدند، گفت: همکاری خوبی با سازمان ورزش شهرداری داشتیم و مسابقات هندبال ساحلی هفته نکوداشت اصفهان رویداد بزرگی بود که برگزار شد.

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان تصریح کرد: نتیجه برگزاری چند ساله این مسابقات حضور ۷ بازیکن از اصفهان در تیم ملی هندبال ساحلی و کسب مقام سوم آسیایی بود.

وی در مورد حضور اصفهانی‌ها در لیگ برتر هندبال گفت: سپاهان، ذوب‌آهن و پرواز هوانیروز در بخش آقایان و سپاهان و ذوب‌آهن در بخش بانوان لیگ برتری هستند، باشگاه ریف نیز در بخش بانوان در دسته یک حضور دارد.

افتخاری خاطرنشان کرد: تیم سپاهان ب نیز توسط این باشگاه ایجاد شد و جوانان اصفهانی در دسته یک بازی می‌کنند که به دور نهایی این رقابت‌ها نیز راه پیدا کرده‌اند؛ حدود ۳ دهه است که باشگاه سپاهان با همکاری هیأت هندبال کمک بزرگی به هندبال اصفهان کرده است، رشد و توسعه هندبال و حمایت از بازیکنان نخبه و آینده‌دار از اهداف باشگاه سپاهان است؛ باشگاه هوانیرو رو از دسته‌های پایین شروع کردند و اکنون در لیگ برتر هستند.

سهم عمده اصفهان از کادر فنی و بازیکن در تیم‌های ملی

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان با اشاره به این‌که اصفهان بیشترین بازیکن و مربی را در تیم‌های ملی دارد، گفت: کادر فنی تیم ملی هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا اصفهانی بودند، شهداد مترجی مربی تیم ملی امید و مهدی قشقایی سرمربی تیم ملی نوجوانان ساحلی است و خودم سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی بزرگسالان هستم.

وی یادآور شد: در سایر رده‌های تیم‌های ملی نیز اصفهانی‌ها حضور پررنگی دارند، از فردا میزبان اردوی تیم ملی جوانان خواهیم بود؛ بازیکن اصفهانی لژیونر داریم که در کشورهای اسپانیا، فرانسه و مجارستان بازی می‌کنند، در سال گذشته ۸ بازیکن اصفهانی افتخار پوشیدن لباس تیم ملی هندبال را داشتند.

افتخاری ادامه داد: داوران هندبال خوبی نیز داریم که کلاس‌های دانش‌افزایی هر هفته برگزار می‌شود، مجید کلاهدوزان از اصفهان مورد تقدیر فدراسیون جهانی قرار گرفته که در ۶ دوره در مسابقات جهانی و المپیک حضور داشته است و محسن کرباسچی نیز تنها ناظر داوری جهانی از ایران است.

استعداد‌های هندبال در شهرستان‌ها پشتوانه ندارند

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان در مورد وضعیت زمین ساحلی ناژوان گفت: تاکنون مشکلی برای استفاده از این زمین نداشته‌ایم، همچنین اگر مکان‌های مناسب روباز برای فعالیت ایجاد کنیم، می‌توانیم در اکثر ماه‌های سال آموزش بازیکنان را داشته باشیم.

وی در مورد این‌که چرا اصفهان در سال‌های اخیر قهرمانی‌های زیادی در لیگ نداشته، بیان داشت: کاهش قدرت مالی باشگاه‌های اصفهانی در دهه اخیر دلیل کاهش قدرت‌نمایی باشگاه‌ها در کشور شد، البته افول نداشتیم و به سختی هندبال اصفهان را زنده نگه داشتیم، البته انتظارات از هندبال اصفهان زیاد است.

افتخاری یادآور شد: ۱۰ شهرستان فعال در رشته هندبال داریم، در شهرستان‌های استعدادهای زیادی داریم اما نیاز به محرک و سرمایه‌گذاری است، در حالی که ملی‌پوشان زیادی از همین شهرستان‌ها داریم.

رئیس هیأت هندبال استان اصفهان ادامه داد: شهرستان‌هایی در غرب اصفهان داریم که از نظر فیزیکی مناسب هندبال هستند، اگر در این قسمت پایگاه هندبال بزنیم، استعدادهای بسیار خوبی پیدا می‌شود؛

در هندبال اصفهان هیچ فرصتی از بانوان گرفته نشده است

اعظم قینانی نیز در این نشست اظهار داشت: باید به دنبال جامعه سالم باشیم و در گام اول باید بانوان سالمی داشته باشیم، وقتی دختران انرژی خودشان را در ورزش تخلیه کنند، می‌توانند خانواده خوبی تشکیل دهند و مشکلات اجتماعی نخواهیم داشت.

نایب‌رئیس بانوان هیأت هندبال استان اصفهان ادامه داد: با وجود کرونا تمرینات تیم‌های دختران را در فضای باز ادامه دادیم و با وجود شرایط سخت بچه‌ها ورزش می‌کنند و تیم‌ها آماده هستند، در رده‌های مختلف کار می‌کنیم و کلاس‌های آموزشی پرباری را داشتیم.

وی با اشاره به این‌که میزان قرارداد مربیان و بازیکنان بانوان اختلاف زیادی با آقایان دارد، گفت: در سطح کشور باشگاه اختصاصی نداریم و در اصفهان است که سپاهان و ذوب‌آهن بیشتر و اکنون ریف در بخش بانوان باشگاه‌داری می‌کنند و در هندبال اصفهان هیچ فرصتی از بانوان گرفته نشده است.

قینانی تصریح کرد: امید داریم در سال‌های آینده باشگاه‌ها شرایط بهتری را برای بانوان فراهم کنند و قرارداد‌ها براساس زحمات مربیان و بازیکنان افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول