اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

شانس فیلم‌های خارجی در اسکار بیشتر شد!

آکادمی اسکار تعداد نامزدهای بخش بهترین فیلم بین المللی را به ۱۵ اثر افزایش داد.

شانس فیلم‌های خارجی در اسکار بیشتر شد!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، اسکارها تغییراتی در بخش بهترین فیلم بلند بین المللی اعمال کرد.

بر این اساس آکادمی اسکار تعداد نامزدهای بخش بهترین فیلم بین المللی را به ۱۵ اثر افزایش داد.

همه گیری کووید ۱۹ چالش های بسیاری را در زمینه تماشای فیلم ها برای رأی گیری و جوایز ایجاد کرده است. برای اطمینان از سالم ماندن فرآیند رای گیری اسکار، کمیته مقدماتی بخش فیلم بلند بین المللی از طریق رای گیری مخفی فهرستی ۱۵ نفره از کشورهای مختلف را انتخاب می کند، این فهرست تا سال گذشته شامل ۱۰ عنوان بود.

در سال های گذشته ، رای گیری مقدماتی به صورت حضوری انجام می شد. اما امسال این فرآیند به خاطر رعایت اصول ایمنی در یک فضای مجازی انجام می شود. در نتیجه ، کمیته اجرایی بین المللی برای افزایش رای گیری در مورد ۵ مورد انتخاب اضافی تشکیل جلسه نخواهد داد و ازینرو همان فهرست ۱۵ تایی به عنوان نامزدهای بخش بهترین فیلم بین المللی اعلام خواهند شد.

از سال ۲۰۰۸، فرآیند رای گیری بخش بهترین فیلم بلند بین المللی، در شهر لس آنجلس و با حضور نمایندگانی از «PricewaterhouseCoopers» صورت می گیرد و در جلسه پشت درهای بسته توسط کمیته اجرایی بین المللی، آثاری که بالاترین رای را دریافت کرده اند به عنوان نامزد اعلام می شوند.

سپس این کمیته فیلمهای منتخب را در قالب یک فهرست کوتاه که در صنعت جوایز با عنوان «saves»(ذخیره) شناخته می شوند ارائه می دهد.

با تغییر قانون جدید، بخش فهرست «saves»(ذخیره) حذف می شود و ۱۵ فیلم برتر که بیشترین تعداد آرا را دارند، فهرست نهایی را که قرار است در 9 فوریه اعلام شود، تکمیل می کنند.

جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی (با نام قبلی اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان) یکی از جوایز معتبر اسکار است که از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینما به فیلم‌های به زبان غیر انگلیسی این جشنواره تعلق می‌گیرد.

هنگامی که نخستین جشنواره اسکار در سال ۱۹۲۹ برگزار شد جایزه‌ای مجزا برای فیلم‌های زبان‌های خارجی وجود نداشت. در خلال سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۵ برنامه‌ای برای اعطای جایزه به فیلم خارجی مطرح شد تا این‌که در بیست و نهمین دوره، در سال ۱۹۵۶، بود که این جایزه رسماً به یک فیلم خارجی تعلق گرفت. از آن زمان هر سال یک فیلم غیرانگلیسی زبان در این مراسم جایزه می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول