اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

قم در ردیف آخر بیماران بستری شده مبتلا به کرونا

استاندار قم، این استان را بر اساس آمار روزآمد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آخرین استان کشور در فهرست بستری شدگان کرونایی معرفی کرد.

قم در ردیف آخر بیماران بستری شده مبتلا به کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز و در گفت و گو با خبرنگاران با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، به نشست امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره و بیان کرد: در این نشست، گزارش هایی از فرآیند تولید و خرید واکسن و همچنین نوع رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان های مختلف ارائه شد.

وی اظهار کرد: گزارش های ملی از استان قم و درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی، حاکی از نوعی ابراز نگرانی از برگزاری برخی مجالس و تجمع هاست.

استاندار قم همچنین با تشکر و تقدیر از مراجع معظم تقلید خاطرنشان کرد: امسال مراجع عظام برای حفظ سلامت مردم در ایام فاطمیه، حتی مجالس سوگواری هرساله خود را برگزار نکردند که البته این عنایت آن ها را به سلامتی مردم قدر می دانیم.

سرمست درباره تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره راهپیمایی 22 بهمن گفت: مقرر شد تا مراسم امسال به صورت حرکت نمادین خودرویی و موتوری و همراه با سخنرانی مجازی باشد.

وی در ادامه استان قم را آخرین استان کشور در زمینه بستری شدگان کرونایی دانست و اذعان کرد: قم در بین 31 استان کشور، آخرین استان از نظر بستری شدگان کرونایی است که البته این دستاورد را باید پاس داشت.

استاندار قم با اشاره به اینکه نگرانی ستاد ملی مبارزه با کرونا از برخی مجالس و تجمع ها در قم، نگرانی ستاد استانی مبارزه با کرونا نیز هست یادآور شد: عدم رعایت شیوه نامه ها در ایام عزاداری فاطمیه، می تواند استان را با موج جدیدی از بیماری کووید19 مواجه سازد.

سرمست اضافه کرد: بنابراین از همه هم استانی های عزیز و هیئت های عزاداری می خواهیم تا همانند ایام محرم و صفر، همکاری لازم را داشته باشند تا إن شاء الله بتوانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم و پشتیبان خوبی برای کادر درمان و پزشکی استان و کشور باشیم.

وی با بیان این که از چند هفته گذشته، نشست هایی با هیئات عزاداری انجام شده است اذعان کرد: در این نشست ها تلاش شد تا با همفکری خود هیئات و مرور مصوّبات ستادهای استانی و ملی مبارزه با کرونا، نکات و تذکرهای لازم گوشزد شود.

استاندار قم افزود: به دنبال آن بوده ایم تا اقناع سازی و توجیه لازم برای رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی انجام شود، در عین حال که اگر برخی نخواهند به این اصول پایبند باشند، برخورد لازم با آنان انجام خواهد شد.

سرمست با اشاره به مصوّبه هفته قبل ستاد ملی مبارزه با کرونا برای بازگشایی برخی از مدارس از اول بهمن ماه بویژه برای دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی تصریح کرد: حضور کادر مدیریتی و اداری مدارس در این بازگشایی ها مانند کادر سایر ادارات خواهد بود، اما حضور دانش آموزان جنبه اختیاری خواهد داشت.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول