اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

هیچ مورد آنفلولانزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، با اشاره به ۱۲ هزار مورد بازدید از سایت‌های استان در راستای کنترل بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان و اخذ ۳ هزار مورد نمونه از طیور بومی، صنعتی و حیات وحش بدین منظور، گفت: خوشبختانه تا به امروز هیچ مورد از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

هیچ مورد آنفلولانزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین حیدری امروز در جمع اصحاب رسانه وظیفه ذاتی دامپزشکی را در دو عنوان تعریف کرد و اظهار داشت: پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری‌های دام و بیماری مشترک و همچنین نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی به عنوان دو ماموریت اصلی دامپزشکی در دستور کار است.

وی ادامه داد: در کنار همین مبارزه با بیماری‌های دام و بیماری‌های مشترک شیوع بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان را داریم این بیماری یک بیماری ویروسی است که همه ساله با شروع فصل سرما، مهاجرت پرندگان وحشی و آزاد پرواز به مناطق جنوبی قاره انتقال پیدا می‌کند.

 مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: برای مقابله با شیوع این بیماری در دامپزشکی کارهای درون سازمانی در قالب فعال کردن کشیک‌ها به صورت تمام وقت و برگزاری جلسات متعدد صورت گرفته و برنامه‌های سازمان‌های متولی این امر با مساعدت و دستور استاندار، معاون سیاسی استاندار، مدیر کل دفتر امور اجتماعی آماده شده است.

وی اضافه کرد:در سطح روستاها، حیات وحش و مرغداری‌های صنعتی پروسه برخورد با این بیماری متفاوت است، تا الان براساس برنامه پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی، با محیط زیست از حدود ۲۳ سایت از تالاب‌ها، آبگیرها، رودخانه‌ها، سراب‌ها، چشمه‌ها و سدها بازدیدهای میدانی مشترک داشته‌ایم.

حیدری با اشاره به ۱۲ هزار مورد بازدید بدین منظور، گفت: تاکنون ۳ هزار مورد نمونه از طیور بومی، صنعتی و حیات وحش اخذ شده که خوشبختانه تا به امروز در استان با این رصدها، پایش‌ها، کنترل و مراقبت‌ها که توسط همکاران در سطح شهرستان‌ها و استان صورت گرفته هیچ مورد مثبتی از بیماری مذکور در مرغداری‌های صنعتی و طیور بومی مشاهده نشده است.

وی یکی از آفت‌ها و بلاهای انتقال این بیماری عرضه مرغ زنده دانست و گفت: براساس قانون اکیپ مشترکی از فرمانداری، دستور مقام قضایی، نیروی انتظامی، اصناف، شهرداری سد معبر اجرائیات، تعزیرات، محیط زیست پیگیر کشتارهای غیرمجاز و عرضه خارج از کشتار مجاز دام و طیور هستند.

حیدری افزود: دامی که در کشتارگاه کشت می‌شود از لحاظ شرعی و بهداشتی کاملا مورد تایید است، اما برخورد با موضوع کشتار غیرمجاز کار گروهی و تیمی است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که مردم از این نوع کشتارها به خاطر قیمت ارزان استقبال نکنند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول