اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پردیسان نیازمند طراحی دقیق زیرساخت‌های تامین گاز است

مدیرعامل شرکت گاز استان قم خواستار تعیین دقیق کاربری های منطقه پردیسان برای طراحی دقیق زیرساخت های گاز شد.

پردیسان نیازمند طراحی دقیق زیرساخت‌های تامین گاز است

علیرضا نصیری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به لزوم مدیریت بهینه مصرف گاز توسط هم استانی های فهیم و آگاه بیان کرد: امیدواریم خانواده های عزیز با مصرف کمتر از الگوی تعیین شده بتوانند ضمن کمک به بهره مندی همه مردم کشور از سوخت و انرژی، مشمول تخفیف 100 درصدی صورتحساب گاز خود نیز شوند.

وی افزود: الگوی مصرف در استان قم در فصل سرما، 200 متر مکعب و در فصل گرما 45 متر مکعب تعیین شده است، ضمن آن که از نیمه دوم آبان ماه تا نیمه نخست فروردین ماه هر سال به عنوان فصل سرما و از نیمه دوم فروردین ماه تا نیمه نخست آبان ماه هر سال نیز به عنوان فصل گرما در نظر گرفته می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم سپس به مشکلات موجود زیرساختی گاز در منطقه پردیسان اشاره و اظهار کرد: متأسفانه در این منطقه حتی شاهد این بوده ایم که برخی خانه ها بدون بهره مندی از گاز واگذار می شد.

نصیری اضافه کرد: مدیران استان باید بدانند که بهره مندی از نعمت گاز تنها منحصر به کشیده شدن یک لوله نیست، بلکه لازم است تا طراحی دقیقی در این امر صورت پذیرد و زیرساخت های لازم فراهم باشد.

وی تصریح کرد: به هر حال در منطقه پردیسان کار دقیقی از قبل و در موضوع زیرساخت گاز انجام نشده و اکنون و در شرایطی که کاربری های جدیدی هم برای این منطقه تعریف می شود، ضروری است تا نسبت به طراحی دقیق زیرساخت گاز در این منطقه اقدام شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم خاطر نشان کرد: این طراحی دقیق، نیازمند اطلاع کافی از کاربری های نهایی منطقه پردیسان بر اساس نقشه های تعریف شده است.

نصیری افزود: بنابراین لازم است تا آخرین نقشه های کاربری منطقه پردیسان بر اساس برنامه ریزی های اداره کل راه و شهرسازی و مصوّبات استانی در اختیار شرکت گاز استان قرار گیرد تا بتوان بر اساس نقشه نهایی، نسبت به زیرسازی های لازم اقدام کرد.

وی با بیان این که اخیرا الحاق 560 هکتار به این منطقه برای طرح اقدام ملی مسکن به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده است تأکید کرد: این الحاق نیازمند تأمین حداقل 70 هزار متر مکعب گاز است که باید برنامه ریزی ها و طراحی های لازم در این باره صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم بر این اساس از مدیران استانی خواست تا نهایی شدن نقشه های استانی و کاربری ها در مناطق مختلف قم با توجه دقیق و کافی به بحث های زیرساختی مانند گاز پیگیری و دنبال شود تا در آینده شاهد مشکلات احتمالی نباشیم.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول