اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش کویت و امارات به ادعای حمله پهپادی به عربستان سعودی

کویت و امارات با صدور بیانیه‌هایی در واکنش به ادعای ائتلاف متجاوز سعودی مبنی بر حمله پهپادی یمن به عربستان سعودی، این حمله را محکوم کردند.

واکنش کویت و امارات به ادعای حمله پهپادی به عربستان سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله پهپادی به خاک عربستان سعودی را بشدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است که «استمرار چنین عملیات‌های تروریستی بزدلانه چالشی برای جامعه جهانی ، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدیدی برای امنیت و ثبات عربستان و منطقه است و تلاش‌های جامعه جهانی برای پایان دادن به درگیری در یمن را تضعیف می‌کند، امری که اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از این تجاوزات را می‌طلبد».

به نوشته روزنامه کویتی‌«القبس»، وزارت خارجه کویت همچنین بر همبستگی کامل با عربستان سعودی و حمایت از اقدامات آن برای حفظ امنیت و ثبات این کشور تأکید کرد.

در همین ارتباط وزارت خارجه امارات نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله پهپادی به خاک عربستان سعودی، بر همبستگی کامل با عربستان برای مقابله با این حملات و حمایت از اقدامات عربستان برای حفظ امنیت خود تأکید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری امارات(وام) در این بیانیه آمده است که امنیت عربستان سعودی بخش جدایی‌ناپذیر امنیت امارات است و هر تهدید و خطری علیه عربستان، تهدید برای امنیت و ثبات امارات است.

«ترکی المالکی» سخنگوی رسمی ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن روز جمعه(دیروز) مدعی شد که نیروهای این ائتلاف سه پهپاد بمب‌گذاری شده یمن را که قصد حمله به عربستان را داشتند، شناسایی و منهدم کردند.

وی مدعی شد که این پهپاد متعلق به انصارالله یمن بود و از استان الحدیده به سمت عربستان هدایت شده بودند.

این ادعا در حالی است که فرودگاه بین‌المللی صنعاء پنج‌شنبه شب دو بار هدف حمله هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفت.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین دو بار منطقه «الملیل» در شهرستان «کتاف» و چهار مرتبه نیز شهرستان «الظاهر» را در استان صعده بمباران کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول