اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

حمایت از تولید و مبارزه با فساد در اولویت دستگاه قضاست

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: اولویت اول دستگاه قضایی همکاری و تعامل و همفکری با تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات بوده و در عین حال باید جایگاه و استقلال دستگاه قضایی حفظ شود.

حمایت از تولید و مبارزه با فساد در اولویت دستگاه قضاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌الهی در نشست با دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی در کنار مردم بودن است، اظهار داشت: دادستان‌ها در خط مقدم حرکت در راستای اهداف دستگاه قضایی هستند و عملکرد دادستان‌ها بیشترین تاثیر در ارتقای جایگاه استان دارد.

وی افزود: امروز به دلیل تلاش همه همکاران قضایی و اداری جایگاه مجموعه دادگستری استان به لحاظ عملکردی در بین دیگر استان‌ها جزو رتبه‌های برتر بوده این موضوع با توجه به وسعت استان آذربایجان‌شرقی بسیار مطلوب است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد و حمایت از تولید و رعایت کرامت انسان‌ها از جمله اساسی‌ترین موضوعات و اهداف قوه قضائیه است، اضافه کرد: با توجه به تاکیدات مکرر رئیس محترم قوه‌قضائیه در خصوص حفظ کرامت انسان‌ها، این موضوع باید در اولویت قرار گیرد چراکه با رعایت این مسئله بسیاری از مشکلات نیز رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه بنا به دستور رئیس محترم قوه‌ قضائیه در امر انجام وظایف قضایی باید به مسئله اقتدار، تدبیر و مهربانی توجه ویژه شود، خاطرنشان کرد: اولویت اول دستگاه قضایی همکاری و تعامل و همفکری با تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات بوده و در عین حال بایدجایگاه و استقلال دستگاه قضایی حفظ شود.

خلیل‌الهی دامه داد: همه در مقابل قانون برابر بوده و در مورد همه اجرا می‌شود، در عین همکاری و تعامل با دیگر دستگاه‌ها باید با اقتدار، تدبیر و مهربانی به موضوعات رسیدگی شود.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی با حوصله و صبر به مسائل قضایی برای کشف حقیقت، ادامه داد: یکی از وظایف اصلی دادستان‌ها حفاظت از حقوق عامه بوده و باید در تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌ها دادستان‌ها حضور داشته و موضوع را پیگیری کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل کاهش زندانیان بیان کرد: طرح پایش زندانیان و بازدید از زندان‌ها هر سه ماه یکبار باید اجرا و نتایج آن اعلام شود.

وی با بیان اینکه برخورد جدی و قاطعانه با مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار خشن با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌های ذیربط برای حفظ امنیت و آسایش جامعه جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است، ادامه داد: گاهی برخی افراد موجب سلب آسایش، آرامش و اخلال در امنیت جامعه می‌شوند و شاید حتی فردی هم از این موضوع شکایت نکند اما دادستان‌ها موظف هستند به عنوان مدعی‌العموم در مقابل این موضوع به عنوان مطلع پیگیر شوند.

خلیل‌الهی خاطرنشان کرد: پرونده‌های وارده بخصوص پرونده‌های مسن،کثیرالشاکی، امنیتی و خاص باید با تسلط و سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/60025/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول