اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برگزاری10 محفل انس با قرآن کریم ویژه دهه فجر در کردستان

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری10 محفل انس با قرآن کریم ویژه دهه فجر در بستر فضای مجازی خبر داد و گفت: این محافل قرآنی در 10 شهرستان کردستان برگزار می‌شود.

برگزاری10 محفل انس با قرآن کریم ویژه دهه فجر در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،  سامان احمدی ظهر امروز در جلسه کارگروه کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کردستان که با حضور اعضای کارگروه در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان استان مزین به مجاهدت‌های خاموش است که باید همین مهم به عنوان بیانیه گام دوم انقلاب در برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر تبلور یابد.

وی با بیان اینکه مساجد و مکان‌های مذهبی در کردستان ظرفیتی برای کار فرهنگی و مسجدی است، گفت: تعدد مساجد و اماکن مذهبی در کردستان نشان از این دارد که مردم این دیار از منظر فرهنگی و دینی جایگاه قابل توجه‌ای دارند و به واسطه تاثیرگذاری آن و بینش مردم، ظرفیت و پایگاه خوبی برای گرامیداشت برنامه‌های متناسب با دهه فجر است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر در سطح کانون های مساجد استان و مؤسسات قرآنی زیرمجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ویژه برنامه‌هاییی برگزار می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: 10 محفل انسی با قرآن به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در سطح 10 شهرستان استان در بستر فضای مجازی پیش بینی شده است.

احمدی، برگزاری مسابقه کتابخوانی از وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره) در فضای مجازی، برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی مرتبط با ایام االله دهه فجر، تجلیل از روحانیون و فعالان قرآنی، تجلیل از روزنامه نگاران و نشریات فعال و برگزاری همایش منطقه‌ای شعر مرد میدان را از جمله برنامه‌های ایام دهه فجر در استان کردستان برشمرد.

وی اضافه کرد: سرکشی از روحانیون و طلاب عضو کانون‌های مساجد استان، اجرای برنامه مشاعره پیرامون انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با بهره‌مندی از بستر فضای مجازی، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، طنین گلبانگ الله اکبر در مساجد استان در شب 22 بهمن و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن در صورت برگزاری همگام با سایر هموطنان از دیگر برنامه‌های ستاد کانون‌های مساجد استان در گرامیداشت دهه مبارک فجر است.

اجرای طرح ملی ایران قوی در سطح کانون‌های مساجد

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغازشده و در مساجد رشد و توسعه‌یافته است.

کامل گلباغی با مهم برشمردن جایگاه مساجد نزد مسلمانان بیان کرد: برنامه‌های اجرایی ایام‌الله دهه فجر باید با محوریت مساجد برگزار شود.

 وی جلب و جذب جوانان و نوجوانان با مواضع اصولی و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مردمی به منظور تقویت انگیزه و نشاط در بین مردم و برنامه‌ریزی شایسته به منظور تکریم از مقام والای شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم را از وظایف و ماموریت‌های کمیته مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر اعلام کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان، همچنین با اشاره به اجرای طرح ملی ایران قوی در سطح کانون‌های مساجد بیان کرد: معرفی کانون‌های برگزیده این طرح در ایام الله دهه مبارک فجر و پایان مرحله دوم فهما، توزیع کمک‌های مومنانه بین خانواده‌های نیازمند و طلاب و روحانیون، ثبت فعالیت‌های کانون‌های مساجد با محوریت دهه مبارک فجر در سامانه بچه‌های مسجد از جمله برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در گرامیداشت دهه فجر امسال است.

در ادامه این جلسه هر کدام از اعضای کمیته‌های فرهنگی، هنری و مساجد ستاد گرامیداشت دهه فجر استان برنامه‌ها و پیشنهادات خود را در راستای هر چه بهتر برگزار شدن دهه مبارک فجر امسال اعلام کردند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول