اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

4 هزار اخطار کرونایی در آذربایجان‌شرقی/ آخرین وضعیت کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اخطار کرونایی به 4 هزار واحد صنفی خبر داد.

4 هزار اخطار کرونایی در آذربایجان‌شرقی/ آخرین وضعیت کرونا در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عباسعلی درستی امروز در سی‌ویکمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با اشاره به بازرسی‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان، اظهار داشت: برای ۴ هزار واحد صنفی در استان اخطار صادر و ۲۰۰ واحد متخلف نیز پلمب شده‌اند.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در وضعیت زرد کرونا قرار دارد، گفت: از مجموع ۲۱ شهرستان استان، ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: با اجرای محدودیت‌ها، تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۴۶۰ نفر کاهش یافته است.

درستی گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان، تیم های حمایتی با سه هزار و ۹۴۴ عضو تشکیل شده که برای ۲۲ هزار و ۵۲۲ خانواده بسته های حمایتی اعم از معیشتی و اقلام بهداشتی ارایه شده است.

وی ادامه داد: در بحث مراقبت، یک هزار و ۹۷۲ تیم با ۵ هزار و ۹۳۵ نفر عضوتشکیل یافته که تا کنون توسط تیم های رهگیری ۸ هزار ۵۵۷ تست سریع توسط این تیم ها انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۱ نفر مثبت شناخته شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: کل رهگیری انجام شده حدود ۴۹ هزار نفر است که ۲۱ هزار نفر از این افراد توسط بسیج رهگیری شده است.

وی گفت: تعداد تیم های تشکیل شده برای مراقبت در منزل ۱۲۷  تیم با ۲۸۵ نفرعضو می باشد که توسط این تیم ها یک هزار و  ۱۹ تست سریع انجام گرفته  که ۸۴ نفر مورد مثبت شناسایی شده است.

درستی با اشاره به میزان تست هایی که با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان انجام شده، اظهار داشت: تا ابتدای آذرماه ۱۴۳ هزار تست انجام شده که بیش از ۵۲ هزار تست مثب بوده است و از ابتدای آذرماه تا ۲۲ دی ماه جاری ۳۰ هزار تست انجام شده که حدود ۱۰ هزار تست مثبت بوده است.

وی ادامه داد:  در هفته گذشته ۴ هزار و ۸۱۵ تست پی سی آر و سه هزار و ۵۳۶ تست سریع انجام گرفته که از این تعداد ۱۸ درصد پی سی آرها مثبت بوده و ۱۲ درصد تست های سریع مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۲ هزار و ۴۹۵ نفر در استان قرنطینه شده اند که از این تعداد ۶۰ درصد به طور کامل قرنطینه را رعایت کردند و ۴۹ هزار نفر افراد در تماس با بیماران مثبت رهگیری شده اند که به ازای هر فرد مثبت ۴.۸ نفر رهگیری شده است.

وی اظهار داشت: ۶۴ درصد افراد هدف بالای ۶۵ سال سن، ۴۰ درصد بیماران مزمن و ۹۹ درصد زنان باردارغربالگری شده اند.

معاون سپاه عاشورا و رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ارائه کردند.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول