اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

در زمان خرید قطعات موبایل به چه نکاتی دقت کنیم؟

حتما برایتان پیش آمده که گاهی مجبور به خرید قطعات موبایل شوید. اغلب باتری‌های لیتیومی موبایل (البته اگر قابل تعویض باشند) پس از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهند و ممکن است شارژ نشوند یا شارژشان خیلی زود تمام شود. شکستن تاچ ال سی دی هم مشکل شایعی است که باعث می‌شود مجبور به خرید و تعویض آن بشویم. در زمان خرید قطعات موبایل باید به نکات مختلفی دقت کنیم که در ادامه، آنها را با هم مرور خواهیم کرد.

در زمان خرید قطعات موبایل به چه نکاتی دقت کنیم؟

حتما برایتان پیش آمده که گاهی مجبور به خرید قطعات موبایل شوید. اغلب باتری‌های لیتیومی موبایل (البته اگر قابل تعویض باشند) پس از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهند و ممکن است شارژ نشوند یا شارژشان خیلی زود تمام شود. شکستن تاچ ال سی دی هم مشکل شایعی است که باعث می‌شود مجبور به خرید و تعویض آن بشویم. در زمان خرید قطعات موبایل باید به نکات مختلفی دقت کنیم که در ادامه، آنها را با هم مرور خواهیم کرد.

 

اصل بودن قطعات موبایل

متاسفانه بازار موبایل هم مثل هر صنعت دیگر، پر از قطعات بی‌کیفیت و تقلبی است. استفاده از قطعات بی‌کیفیت علاوه بر هزینه‌ زیاد، باعث می‌شود موبایلتان آسیب‌های جبران‌ناپذیری ببیند. مثلا ال سی دی‌های اصل و اورجینال در بازار با نام اختصاری OEM شناخته می‌شوند که به معنای ال سی دی اصلی و ساخت شرکت‌های معروف تولید کننده تجهیزات اصل است. در مورد باتری هم، بهترین راه تشخیص این است که باتری اصلی موبایلتان رو کنار باتری جدیدی که قصد خرید آن را دارید قرار بدهید. اگر نوشته‌های روی هر دو باتری، علائم هشدار، قرارگیری کانکتورها، وزن باتری‌ها و وجود تگ NFC یکسان بود، یعنی باتری است است و با تعویض آن مشکلی برای گوشی شما پیش نمی‌آید.

بنابراین در زمان خرید قطعات موبایل باید به اصل بودن آن دقت داشته باشید و این محصولات را از سایت‌های معتبری مثل موبایل کمک تهیه کنید.

داشتن گارانتی قطعات موبایل

به شما توصیه اکید می‌کنیم که هرگز قطعه بدون گارانتی برای موبایلتان تهیه نکنید. در زمان خرید محصول از داشتن گارانتی معتبر مطمئن شوید و سپس برای خرید اقدام کنید. گارانتی باعث می‌شود تا اگر قطعه شما دچار مشکلی شد بتوانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید. بعضی از گارانتی‌های معتبر در صورت ایجاد مشکل در قطعه خریداری شده، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای آن را برایتان تعویض می‌کنند.

مراجعه به تعمیرکار باتجربه

برای خرید قطعات موبایل می‌توانید به تعمیرکاران باتجربه مراجعه کنید. اگر قصد دارید قطعات آیفن یا گوشی‌های اندرویدی و ویندوزفونی خود را تعویض کنید، باید به مراکزی مراجعه کنید که از کیفیت کارشان اطلاع دارید و می‌دانید که از قطعات باکیفیت برای تعمیر بخش‌های آسیب‌دیده گوشی شما استفاده می‎‌کنند. طبعا تعمیرکاران متخصص بهتر از مردم عادی به کیفیت و نوع قطعات موبایل آگاه هستند و جنس اصل را از تقلبی تشخیص می‌دهند.

 

برای تعویض و خرید قطعات موبایل به کجا مراجعه کنیم؟

همانطور که پیشتر گفتیم، خرید و تعویض قطعات آسیب‌دیده موبایل کار حساسی است و اگر دقت کافی نداشته باشید ممکن است موبایلتان آسیب بیشتری ببیند. مثلا نصب صفحه نمایش‌های تقلبی باعث می‌شود تا در محیط‌های باز و زیر تابش نور خورشید، کیفیت و وضوح محتوای روی صفحه خیلی مطلوب نباشد. همچنین ال سی دی‌های بی‌کیفیت می‌توانند هنگ کنند یا باعث مصرف بیش از حد شارژ باتری شده و به باتری هم آسیب برسانند. یا نصب باتری بی‌کیفیت باعث می‌شود گوشی شما اصلا روشن نشود یا نتواند شارژ نگه دارد. بنابراین نکته مهم برای خرید قطعات موبایل یا تعویض آن مراجعه به مراکز معتبر مثل موبایل کمک است.

موبایل کمک بهترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین مرکزی است که برای تعمیر و تعویض قطعات موبایل و تبلت خود یا دریافت مشاوره می‌توانید به آن مراجعه کنید. در موبایل کمک می‌توانید مشکل گوشی خود را با کارشناسان سایت در میان بگذارید تا هزینه و زمان تعمیر گوشی شما محاسبه شود. در هر جای تهران که باشید می‌توانید مشکل تلفن همراهتان را ثبت کنید تا پیک موبایل کمک به محل شما اعزام شود و گوشی‌تان را در محل و مقابل خودتان تعمیر کنند.

متخصصان موبایل کمک زمانی از شما هزینه دریافت می‌کنند که تلفن همراهتان تعمیر شده باشد و در صورت بروز مجدد مشکل، هیچ هزینه‌ای از شما نمی‌گیرند.

از طرفی شما در موبایل کمک می‌توانید به بخش آموزش تعمیرات موبایل مراجعه کنید و با مشاهده ویدیوهای آموزشی موجود در آن، به یک تعمیرکار متخصص موبایل تبدیل شوید. در این بخش، آموزش تعمیرات گوشی‌های مختلف به تفکیک قرار دارد. به طور مثال می‌توانید بخش تعمیر قطعات گوشی سامسونگ و در صفحه بعد، مدل گوشی مورد نظرتان را انتخاب کنید و ویدیوهای آموزشی مربوط به آن را ببینید.

برای تهیه قطعات مورد نیاز گوشی خود نیز می‌توانید به بخش خرید آنلاین قطعات موبایل کمک مراجعه کنید. در این بخش نیز مدل‌های مختلف گوشی به تفکیک برند و نوع قرار دارند که به راحتی می‌توانید از طریق آن تاچ ال سی دی ، باتری و سایر قطعات تلفن همراهتان را خریداری کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول