اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ستاد استانی کرونا در کرمان؛ از ممنوعیت تجمع در شهرهای آبی و زرد تا اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در کلاس درس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به ممنوعیت تجمع در شهرهای آبی و زرد گفت: در مدارس زیر ۵۰ نفر قرار بود حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در تمامی مقاطع حضوری باشد که به‌صورت اختیاری شدند.

ستاد استانی کرونا در کرمان؛ از ممنوعیت تجمع در شهرهای آبی و زرد تا اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در کلاس درس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدصادق بصیری در جلسه ستاد استانی کرونا با اشاره به اینکه در استان کرمان این هفته نسبت به هفته گذشته در زمینه ویروس کرونا با اندکی بهبود نسبی روبه‌رو بودیم، اظهار داشت: ۱۲ شهر استان از جمله انار، رودبار، ریگان، فهرج، فاریاب، بردسیر، عنبرآباد، نرماشیر و قلعه‌گنج، کهنوج، شهربابک و بم در وضعیت آبی هستند و ۱۱ شهرستان ارزوئیه، بافت، جیرفت، رابر، راور، زرند، رفسنجان، سیرجان، کرمان، کوهبنان و منوجان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: هر دو وضعیت آبی و زرد از لحاظ محدودیت‌ها یک حکم دارند و این وضعیت‌ها شکننده است، اگر مردم رعایت نکنند.

 بصیری عنوان کرد: باید کاری کنیم که بیماری  کرونا در بین مردم عادی‌انگاری  نشود و مردم فکر نکنند این بیماری تمام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: اگر مردم رعایت نکنند در بهمن‌ماه و اسفندماه با شیوع موج جدید ویروس کرونا در سطح استان و کشور مواجه خواهیم شد.

وی با قدردانی از شهرستان‌های بم، بردسیر و نرماشیر به واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خروج از وضعیت زرد به آبی عنوان کرد: بر اساس اعلام ستاد عملیاتی یک بیانیه به عنوان قرارگاه شماره پنج صادرشده،  مبنی بر   عدم حضور در  تجمع‌های خانوادگی و تجمع در هر نقطه از شهرها تحت هر عنوان ممنوع است.

بصری با اشاره به اینکه ما باید اعلام کنیم هرگونه تجمع در شهرهای زرد و آبی استان ممنوع است، افزود:  محدویت‌های طرح تردد و ... با توجه به رنگ شهرهای استان که زرد و آبی است، باید رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: دستگاه‌هایی که خدمات ضروری ارائه می‌دهند مانند ادارات آب، برق، گاز، کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمان، انتظامی، تامین کالاهای ضروری، خدمات شهری، حمل و نقل عمومی، خدمات شهری و ...باید با تمامی کارکنان خود  فعالیت کنند.

بصیری بیان کرد: مابقی ادارات با دو سوم کارکنان خود مشغول به‌کار باشند و یک سوم کارکنان دورکاری انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت‌های اداری غیرضروری باید لغو و جلسات در سالن‌های سرپوشیده حداکثر با حضور نفر ۳۰ برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در جلسه هفته گذشته یک مصوبه داشتیم که دانش‌آموزان پایه‌های اول و  دوم ابتدایی در شهرهای زرد و آبی از اول بهمن‌ماه باید به‌صورت حضور در کلاس درس حاضر شوند، اما در ستاد ملی کرونا اعلام شد حضور این دانش‌آموزان در سر کلاس اختیاری است  و تنها کادر  مدارس و آموزش و پرورش طبق مقررات اداری به صورت یک سوم و  دو سوم مرسوم باید در مدارس و ادارات حاضر شوند.

بصیری عنوان کرد: در مدارس زیر ۵۰ نفر قرار بود حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در تمامی مقاطع حضوری باشد آنها هم به‌صورت اختیاری شدند.

وی با اشاره به اینکه مراسم‌های ۲۲ بهمن‌ماه یکی از مراسم‌های سنگین کشور است و هرساله با حجم زیادی از مردم برگزار می‌شود، اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا برگزاری مراسم ایام دهه فجر سال جاری به‌طور نمادین به‌صورت خودرویی و موتوری برگزار شود و هیچ گونه مراسم مردمی به شکل حضور  در میادین و خیابان‌ها، پیاده‌روها نخواهد بود.

بصیری تاکید کرد: سخنرانی‌های دهه فجر به‌صورت مجازی و از طریق صدا و سیما برگزار می‌شود.

وی افزود: ما در ستاد ملی و به تبع آن در ستاد استانی مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه نمایشگاه‌های بین‌المللی و یا استانی اگر تخصصی و تابع شرایط ویژه باشند می‌توانند برگزار شوند.

بصیری ادامه داد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق درخواست‌هایی برای برگزاری چند نمایشگاه داشت و طبق قانون و مقررات باید یک ماه قبل تقاضای برگزاری را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه مبل توسط مدعی‌العموم پلمب شد، گفت: دو روز از نمایشگاه گذشته بود و از نظر دانشگاه علوم پزشکی کرمان پروتکل‌ها رعایت نشده بود.

بصیری افزود: یکی از مصوبات برگزاری نمایشگاه‌ها، تخصصی بودن آن و مصوبه دیگر اینکه تمامی غرفه‌ها به غیر از مبلمان بسته شوند، شرکت نمایشگاه از حضور افراد غیر مدعو و تخصصی صنعت مبل جلوگیری کند و در نمایشگاه بعدی دعوت‌نامه با اسم برای مهمانان خود صادر کند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول