اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سفر با قطار کاهش یافت

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱) با بیان اینکه سفرها با خطوط ریلی پس از شیوع کرونا کاهش یافته، گفت: کاهش ظرفیت قطارها در دستور کار قرار گرفته است.

سفر با قطار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی استانداری سمنان، فرشاد زادخور در جمع مسؤولان استان سمنان اظهار کرد: راه‌آهن شمال‌شرق در مسیر ریلی تهران-مشهد با ۹۲۲ کیلومتر راه‌آهن دوخطه بوده که بیش از ۶۰ درصد این مسیر در حوزه مدیریت راه‌آهن شمال شرق واقع ‌شده است.

وی گفت: راه‌آهن به‌صورت منطقه‌ای مدیریت می‌شود و بخشی از این ایستگاه‌ها در دو استان خراسان رضوی و شمالی قرارگرفته و این، حوزه مدیریت راه‌آهن شمال شرق را گسترده کرده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱) با بیان اینکه با شیوع کرونا سفرها با خطوط ریلی کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کوپه‌های چهار تخته، دو نفره و ۶ تخته، سه نفره شده و کاهش ظرفیت قطار در دستور کار قرار گرفته است.

زادخور عنوان کرد: ۶۰ قطار روزانه در محور ما تردد می‌کند که ۱۵ درصد سهم استان است و ۸۵ درصد آن مربوط به ترانزیت است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم خدمات مسافربری، در بخش باربری نیز خدمات خوبی ارائه می‌شود، گفت: بیش از پنج میلیون تن روزانه در محور شمال شرق (۱) بار جا به جا می‌شود.

وی افزود: تمام مسیر ریلی تهران- مشهد دوخطه و به سیستم کنترل ترافیک مرکزی متصل است؛ نگهداری و بهره‌برداری ریل توسط راه‌آهن منطقه انجام می‌شود.

 زادخور افزود: در راستای مدیریت ترافیک حمل بار، سرعت قطارها با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برای همه قطارها و ۱۴۰ کیلومتر برای برخی قطارها مدیریت می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (۱) گفت: دو گذرگاه ریلی در استان سمنان مشکل جدی برای تردد ایمن دارد که یک مورد در چهار کیلومتری ایستگاه شاهرود و دیگری در گذرگاه روستایی در دامغان است.

او اظهار کرد: پروژه اتصال کارخانه قند به خطوط ریلی، مطالعات آن آغاز شده و در دست فاز اجرایی قرار دارد که ۱۶ میلیارد تومان برای اجرای این طرح نیاز است.

زادخور گفت: در بخش توسعه‌ای با دو موضوع مواجه هستیم که موضوع اتصال شریانی ریلی طبس- شاهرود- اینچه‌برون که می‌تواند بندرها جنوبی را به شمال کشور متصل کند و در اقتصاد این استان نقش مؤثری ایفا می‌کند و دیگری راه‌آهن سراسری جنوب به شمال است که مطالعات آن انجام شده و در حوزه ساخت در حال پیگیری هستیم که بتوانیم زودتر بهره‌برداری کنیم.

 وی افزود: زیرگذر خیرآباد سمنان از دیگر پروژه‌های راه‌آهن است که در دست اقدام است و اجرا و تکمیل این پروژه نیازمند تخصیص ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار است.

انتهای پیام/74007/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول