اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

چرا پروتکل های بهداشتی برای حضور خبرنگاران در ورزشگاه ها تغییر نمی کند؟

کمتر از یک سال است که به دلیل شیوع بیماری کرونا حضور خبرنگاران حوزه فوتبال در ورزشگاه ها با چالش هایی روبرو بوده و هنوز یک تصمیم درست در این زمینه گرفته نشده است.

چرا پروتکل های بهداشتی  برای حضور خبرنگاران در ورزشگاه ها تغییر نمی کند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کمتر از یک سال است که به دلیل بیماری کرونا و فراگیری آن بین آحاد مردم نحوه برگزاری مسابقات ورزشی هم تغییر کرده و حتی کار به جایی رسید که المپیک 2020 توکیو یک سال به تعویق افتاد. 

به طور مشخص وقتی این بیماری این چنین باعث بهم ریختن برنامه های ورزشی و اجرای آن شده در نحوه پوشش خبری رقابت های مختلف هم تاثیرگذار بوده و نزدیک به یک سال است که این موضوع ادامه دارد.

از روزی که قرار بر این شد رقابت های لیگ برتر فوتبال در کشور دوباره برگزار شود ستاد ملی مبارزه با کرونا پروتکلی را در اختیار فدراسیون پزشکی- ورزشی قرار داد مبنی بر اینکه حضور عکاسان و خبرنگاران در ورزشگاه ها به چه صورت باشد.

آن پروتکلی که در اختیار سازمان لیگ قرار داده شد مبنی بر این بود که 10 خبرنگار می توانند در هر ورزشگاهی که فوتبال برگزار می شود، حاضر باشند اما ناگهان این پروتکل تغییر کرد و در ماه های اولیه که فقط عکاسان تحت قرارداد با سازمان لیگ حق حضور درورزشگاه ها را داشتند و سپس در ادامه با تغییر شرایط کرونایی در کشور حضور سایر عکاسان در ورزشگاه ها فراهم شد اما همچنان برای حضور خبرنگاران در ورزشگاه ها خبری نشد که نشد.

درحالی که در این یک سال اخیر با شرایط کرونایی در کشور شاهد بوده ایم که خود دولت در مقاطع مختلف با توجه به شرایط کاهش یا افزایش کرونا پروتکل های بهداشتی خود را تغییر داده اما مشخص نیست چرا در مورد حضور خبرنگاران حوزه فوتبال در ورزشگاه ها این پروتکل ها هیچ تغییری نمی کند. 

در شرایطی که سازمان لیگ می تواند طبق شهرهای قرمز و نارنجی و زرد تصمیم به حضور خبرنگاران در ورزشگاه ها بگیرد اما برخی به نظر می خواهند همچنان درهای ورزشگاه ها به روی خبرنگاران بسته باشد. 

هفته گذشته در 9 ماه گذشته آن هم با فشار رسانه ای و تلاش سازمان لیگ به زحمت حضور 10 خبرنگار در دربی 94 مهیا شد اما به نظر می رسد همچنان برخی نمی خواهند این شرایط همیشگی باشد. 

این طور که خبرنگار ورزشی فارس پیگیری کرده فدراسیون فوتبال با تایید بهاروند سرپرست فدراسیون و مهدی محمد نبی دبیر کل فدراسیون نامه ای را به فدراسیون پزشکی - ورزشی ارسال کرده و این فدراسیون نیز پیرو رسیدگی به این خواسته نامه ای خطاب به علی نژاد معاون وزیر ورزش زده تا شرایط حضور خبرنگاران فراهم شود و وزارت ورزش نیز برای پیگیری نامه ای به وزارت بهداشت ارسال کرده است. 

اینکه چرا بعد از گذشت یک ماه از این نامه نگاری ها واکنشی برای تغییر پروتکل های حضور خبرنگاران به ورزشگاه ها زده نمی شود جای تعجب است و معلوم نیست چرا تکلیف رسانه ها در این زمینه مشخص نمی شود. شاید بهتر باشد بخش کمیته های پزشکی فدراسیون و سازمان لیگ برای محقق شدن خواسته رسانه ها رایزنی های بیشتری انجام دهند تا شرایط کاری خبرنگاران ورزشی هم بهتر شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول