اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نقش اینترنت در افزایش حاشیه‌نشینی یاسوج/وقتی «نت» روستائیان را جان به لب می کند

در سال‌های اخیر رشد مهاجرت از روستاها به شهرها در استان بسیار زیاد بوده و برای نمونه اطراف و اکناف شهر یاسوج اکنون مهاجرینی هستند که به دلیل خدمات ضعیف در روستاها و به تبع آن معیشت سخت و زندگی طاقت‌فرسا به شهر مهاجرت کرده‌اند.

نقش اینترنت در افزایش حاشیه‌نشینی یاسوج/وقتی «نت» روستائیان را جان به لب می کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در دوره کنونی که مردم بیشتر اطلاعات خود را از اینترنت می‌گیرند و بیشتر فعالیت‌ها و خدمات به وسیله اینترنت صورت می‌گیرد مردم در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان مطالبه اینترنت خوب و کم دردسر را دارند.

به گزارش فارس؛ هر چند در طول سال‌های اخیر خدمات خوبی از سوی مخابرات به روستاها ارائه شده اما هنوز روستاهای زیادی در استان هستند که یا اینترنت ندارند و اگر اینترنتی هم موجود باشد به دلیل ضعیف بودن امکان استفاده از آن برای بسیاری از فعالیت‌ها در حد صفر است.

در سال‌های اخیر رشد مهاجرت از روستاها به شهرها در استان بسیار زیاد بوده و برای نمونه اطراف و اکناف شهر یاسوج اکنون مهاجرینی هستند که به دلیل خدمات ضعیف در روستاها و به تبع آن معیشت سخت و زندگی طاقت‌فرسا به شهر مهاجرت کرده و علاوه بر مشکلاتی که برای مناطق شهرنشین ایجاد کرده خود نیز در بدترین وضعیت ممکن زندگی می کنند.

به همین جهت از مسئولان استانی انتظار می‌رود که خدمات مورد نیاز مردم را هر چه سریع‌تر روانه روستاها کنند که یکی از آن‌ها اینترنت است و این روزها که کرونا از یک طرف فشار وارد می‌کند شاید اینترنت بعد از آب مهم‌ترین نیاز زندگی مردم روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

خوشبختانه در چند روز اخیر هم اخبار خوبی از اینترنت روستایی شنیده‌ایم که در همین خصوص سید محمدهادی امیری گفت: با توجه به نیاز روزافزون مردم به سرویس‌های مخابراتی‌در ایام کرونا و بهره مندی هرچه‌ بیشتر و بهتر، ایستگاه تلفن همراه روستایی سرچنار و دم چنار بخش کبگیان بویراحمد ارتقاء پیداکرد.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد افزود: با ارتقاء و تغییر تکنولوژی این سایت ،محور ارتباطی پاتاوه به دهدشت و روستاهای دم چنار،دره گرم ، هادی آباد، چشمه دزدک، هفت چشمه ، علی کرمی وگندم کش از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد به اینترنت پرسرعت متصل شدند و در روزهای آتی اخبار خوبی را در حوزه ارتباطات و مخابرات به سمع و نظر هم‌استانی‌های عزیز  در تمامی نقاط استان خواهیم رساند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول