اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کاهش چشمگیر آمار کرونا در تربت‌جام دستاورد اجرای طرح شهید سلیمانی است

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی تربت‌جام با اشاره به اینکه با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان هستیم، گفت: دراجرای این طرح ملی تعداد ۲۱۳ گروه مراقبتی، ۶۲ گروه حمایتی و 41 گروه نظارتی فعالیت دارند.

کاهش چشمگیر آمار کرونا  در تربت‌جام دستاورد اجرای طرح شهید سلیمانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم‌پزشکی تربت‌جام محمد افکار ابراز کرد: بیش از 45 پزشک، 50 پرستار و مراقب سلامت و 146 بهورز با کمک 358 داوطلب بسیجی و هلال‌احمر در طرح غربالگری محله به محله برای تسریع در شناسایی بیماران و قطع زنجیره کرونا در این شهرستان مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: برای کاهش میزان ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت سپاه پاسداران، بسیج، دانشکده علوم پزشکی، هلال‌احمر و سایر ادارات در این شهرستان در حال اجرا است.

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی تربت‌جام ادامه داد: طرح شهید سلیمانی شامل چهار کمیته حمایت، نظارت، آموزش و مراقبت است و سراسر شهرستان مورد غربالگری کرونا قرار می‌گیرد؛ تاکنون 7 هزار تست انجام‌ که 3 هزار و 346 مثبت شناسایی‌شده است.

افکاری با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و 100 نفر در غالب این طرح رهگیری و پیگیری شده‌اند، بیان کرد: بیش از 242 مورد بازدید و گشت مشترک از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی طرح شهید سلیمانی تاکنون صورت گرفته و در این بازدیدها 45 مغازه متخلف تعطیل، 992 مورد اخطاریه بهداشتی و سه مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: تعداد 107 مورد بازدید و بازرسی مشترک و گروهی از مراکز صنفی ادارات و بانک‌ها در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انجام‌گرفته است.

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی تربت‌جام ابراز کرد: تعداد یک هزار و  344 مورد تست pcr در آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون انجام و 656 مبتلای جدید شناسایی‌شده‌اند.

افکاری افزود: در مناطق روستایی و دوردست نیز 950 مورد رپید تست انجام‌گرفته است و حدود 300 بسته معیشتی در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع‌ شده است.

وی تصریح کرد: بیش از چهار گروه مراقبت در منزل، مراقبت رهگیری، نظارتی و حمایتی با بیش از 12 عضو در قالب طرح شهید سلیمانی(غربالگری محله به محله کرونا) در شهرستان فعال هستند.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول