اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

رهبری که در راه خدا از ملامت باک ندارد

مخالفت با ورود واکسن مشکوک از آمریکا، انگلیس و فرانسه به رغم همه تبعاتی که برای آن قابل پیش‌بینی بود نمونه‌ای از تصمیمات شجاعانه آیت‌الله خامنه‌ای است. تصمیمی که می‌شد ایشان هزینه آنرا برعهده نگیرند اما اهمیت موضوع سلامت مردم مانع هر نوع محافظه کاری شد.

رهبری که در راه خدا از ملامت باک ندارد

گروه سیاسی خبرگزاری فارس ــ مهدی فضائلی: «شجاعت» فضیلتی جهانی است و در همه جوامع با هر فرهنگی انسان های شجاع ممدوح و ترسوها و اهل جبن مترود و دوست نداشتنی هستند.

«رهبر بزرگ» از مؤلفه هایی است که یک جامعه و ملتی را بزرگ می کند و به عظمت می رساند و یکی از مهمترین ویژگی های «رهبر بزرگ»، «شجاعت» است.
«شجاعت» از ویژگی‌های بارز همه پیامبران و رهبران الهی نیز بوده است و اگر چنین نبود نوح در برابر استهزاء قومش،ابراهیم در برابر نمرود،موسی در برابر فرعون، عیسی در برابر پونتیوس پیلاطس و پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) در برابر مشرکین و کفار و منافقین آن همه ایستادگی نمی کردند و تسلیم می شدند.

خدای متعال در باره کسانی که مسئولیت خطیر ابلاغ رسالت را بر دوش دارند در سوره احزاب می فرماید: «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا» ( آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند).

در اصول ۵ و ۱۰۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از صفاتی که در کنار تقوی، عدالت، آگاهی به زمان،مدیریت و تدبیر برای رهبر ذکر و تکرار شده «شجاعت» است.

از بنیانگذار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) نقل شده که ایشان فرموده اند: «والله در عمرم یک لحظه هم نترسیدم».

برخورداری از صفت شجاعت در همه مراحل فرایند یک تصمیم گیری که به اعتقاد صاحب نظران علم مدیریت مغز مدیریت است یعنی از مرحله اندیشه تا اتخاذ تصمیم و سرانجام اقدام و عمل، تأثیر گذار است.

انسان‌های بزدل اصلاً حاضر نیستند یا نمی توانند در باره برخی موضوعات فکر کنند چه برسد به تصمیم و اقدام.

گاهی ممکن است کسی در مرحله فکر، جرأت داشته باشد اما در مراحل بعد، نه!
دقت در عملکرد بیش از سه دهه زعامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز برخورداری فوق‌العاده ایشان از شجاعت را به اثبات می رساند.

حمایت از تولید علم و تشویق دانشمندان رشته‌های مختلف به پیگیری دانش و فنون روز دنیا، فتنه ۸۸، تحولات منطقه و بخصوص آنچه در سوریه و عراق رخ داد، حمله به عین الاسد، مواضع شجاعانه متعدد و تصمیمات در ماجرای کرونا از جمله تصمیمات و اقدامات شجاعانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی است که هر کدام از آنها نبود، معلوم نبود امروز انقلاب اسلامی و ایران عزیز با چه سرنوشتی مواجه بود!

مخالفت با ورود واکسن مشکوک از آمریکا، انگلیس و فرانسه به رغم همه تبعاتی که برای آن قابل پیش‌بینی بود نمونه دیگری از تصمیمات شجاعانه ایشان است.
تصمیمی که میشد ایشان هزینه آنرا برعهده نگیرند اما اهمیت موضوع سلامت مردم مانع هر نوع محافظه کاری شد.

آیت الله خامنه ای در تاریخ ۹۹/۸/۳ در دیدار با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا این نکته بسیار مهم را فرمودند: ‏از آنجا که جنبه‌های امنیتی و اقتصادی نیز نشأت گرفته از همین بیماری(‎کرونا) است، بنابراین اصل و اولویت درتصمیم‌گیری‌ها، سلامت مردم است.

ایشان که پیش از این با موافقت با تعطیلی اماکن مذهبی و مراسم مذهبی مهم مانند مراسم محرم و اربعین و نماز جمعه عقلانیت و تقدم سلامت را به نمایش گذاشته بودند یکبار دیگر در عمل، این اولویت را و پایبندی به ویژگی «وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِم» را که مربوط به قوم برگزیده خداوند است به اثبات رساندند.

آری رهبران الهی و پیروان راستینشان در راه خدا از هیچ نکوهش و ملامتی باک ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول