اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

عضویت بیش از 12 هزار نفر در تعاونی‌های روستایی گچساران

رئیس اداره تعاون روستایی گچساران و باشت گفت: بیش از12 هزارو 200نفر عضو این تعاونی ها هستند که بیش از یک هزار نفر عضو تعاونی های غیرفعال این شهرستان هستند.

عضویت بیش از 12 هزار نفر در تعاونی‌های روستایی گچساران

آیت الله محمدی مفرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در شهرستان‌های گچساران و باشت برای خرید محصولات کشاورزان نیاز به راه‌اندازی شرکت‌های  تعاونی  روستایی  دارد.

 وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی 3 تعاونی روستایی نیاز به 30میلیارد ریال اعتبار است، گفت: در مناطقی از جمله لیشتر، خیرآباد در گچساران و در خان احمد باشت راه‌اندازی تعاونی مرکز خرید ضروری است.

رئیس اداره تعاون روستایی گچساران و باشت  با اشاره به اینکه در این شهرستان‌ ۲۸ تعاونی تولیدی، کشاورزی و روستایی وجود دارد ، عنوان کرد: هم اکنون  18درصد از تعاونی های تولید و روستایی این شهرستان غیرفعال هستند.

محمدی مفرد ابراز کرد: از مجموع 28 تعاونی تولیدی،  روستایی گچساران 14تعاونی کشاورزی، 6تعاونی تولیدی، پنج شرکت تعاون روستایی، یک تعاونی زنان و 2 تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان  است.

وی ادامه داد:  تعاونی زنبورداران، مرغداران، باغداران و تعاونی بانوان از عمده‌ترین این تعاونی‌ها هستند.

رئیس اداره تعاون روستایی گچساران و باشت تصریح کرد:بیش از12 هزارو 200نفر عضو این تعاونی ها هستند که بیش از یک هزار نفر عضو تعاونی های غیرفعال این شهرستان هستند.

محمدی مفرد اذعان کرد: برای راه اندازی تعاونی غیرفعال  در شهرستان به بیش از ۲۰میلیارد ریال سرمایه نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل شرکت تعاونی روستایی به‌ویژه در بخش تولید موجب بالا رفتن میزان بهره‌وری و افزایش کیفیت محصولات تولیدی کشاورزان خواهد بود.

انتهای پیام/82031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول