اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

افزایش رانت و پارتی در جامعه ثمره مرگ امربه‌معروف و نهی از منکر است

مسئول بسیج رسانه کشور گفت: وقتی به خواسته و مطالبه افراد توجه نشود آنان برای انجام کار خود اقدام به پیدا کردن پارتی می‌کند و از سوی دیگر با سکوت افراد در برابر این پارتی‌بازی‌ها و عدم انجام امربه‌معروف و نهی از منکر، جامعه به سمت فساد کشیده می‌شود.

افزایش رانت و پارتی در جامعه ثمره مرگ امربه‌معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، مسعود بصیری در برنامه «چله نشینی با شهدای ابرکوه» با بیان این‌که زنده نگه داشتن یاد شهدا بسیار اهمیت دارد اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های متعدد با محوریت شهدا موجب می‌شود فرهنگ ایثار و شهادت زنده بماند و از ایجاد شدن بسیاری از چالش‌ها و شبهات نیز جلوگیری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه عدالت و مطالبه گری چیزی است که شهدا برای آن جان دادند، افزود: جدا شدن از وضعیت قانون‌گرایی در جامعه منجر به تشکیل گروه‌های مافیایی و دور کردن مردم از قانون و تشکیل جبهه‌های متعدد می‌شود که افراد برای رسیدن به خواسته‌های خود و حل مشکلات از مسیرهای غیرقانونی و غیر عدالت محور، وارد این گروه‌ها می‌شوند.

رئیس بسیج رسانه کشور با تأکید بر این‌که در جامعه امروز ما مطالبه کردن حقیقت یک اصل است که باید به آن توجه کنیم، گفت: اگر هر فرد و یا مسئولی عدالت را تنها برای خود بخواهد، سایر افراد جامعه تصور می‌کنند قانون پشت‌وپناهشان نیست. لذا اگر فرد خود را تنها ببینید و احساس کند خوبان عالم که قرار بوده از حق و حقیقت و عدالت دفاع کنند، پشتیبان او نیستند و اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه بمیرد، انسان‌ها رفته‌رفته تلاش می‌کنند مشکلاتشان را از راه‌های غیرقانونی حل کنند که جامعه دچار فساد می‌شود.

این کارشناس علوم سیاسی به قدرت رسیدن پارتی را موجب نابودی حق و عدالت در جامعه دانست و اضافه کرد: وقتی قانون ابزاری برای پارتی‌های بزرگ و تأمین مقاصد یک گروه خاص باشد، حق از مدار اصلی خود خارج شده و بیشترین خسارت و آسیب نصیب مردم عادی می‌شود.

بصیری تصریح کرد: دفاع از حق و حقیقت در بسیاری از موارد منافع و امتیازات ما را می‌گیرد که در این شرایط وارد نشدن به پارتی و اعتراض کردن به بدی‌ها کار بسیار دشواری است.

رئیس بسیج رسانه کشور تأکید کرد: هدف و آرمان ما از گرامیداشت یاد شهدا این است که بتوانیم مانند شهدا باشیم تا در مواقع ضرورت و لزوم حتی از بزرگ‌ترین داشته و امتیاز خود که همان جان شیرین است، بگذریم.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول