اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کمک 91 میلیارد تومانی خیران و بسیجان زنجانی به محرومان

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به خدمات بسیج در قالب ضد عفونی معابر، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و تولید ماسک گفت: بسیجیان و خیران زنجانی از آغاز شیوع ویروس کرونا بیش از 91 میلیارد تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی به محرومان و آسیب دیدگان کرونایی کمک کرده‌اند.

کمک 91 میلیارد تومانی خیران و بسیجان زنجانی به محرومان

سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به سوابق و مأموریت‌های بسیج برای پاسداری از نظام و انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن اظهار کرد: بسیج بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و از بدو تشکیل تا به این لحظه در همه عرصه‌ها‌ در کنار افراد و سازمان‌های امنیتی برای حفظ امنیت حضور داشته است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه بسیج بهترین نقش را در زمینه دفاع از کشور طی هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده است، گفت: بسیج صحنه‌هایی را در دفاع مقدس خلق کرده است که در طول تاریخ کمتر می‌توان دید و بعد از آن نیز در خنثی سازی فتنه دشمنان در زمینه فرهنگی زیباترین و اثرگذارترین اقدامات را انجام داده است.

وی با اشاره به تشکیل بسیج سازندگی و خدمات ارزشمند آن در مناطق مختلف و محروم تصریح کرد: بیسجیان در قالب گروه‌های جهادی سازماندهی شده‌ و در مناطق محروم خدمات ارزشمند بسیاری را انجام داده‌اند.

همراهی بسیج در اجرای طرح‌های پیشگیری از کرونا

سردار کرمی با اشاره به اینکه بسیجیان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در روزهای ابتدایی شیوع کرونا به ضدعفونی معابر به ویژه در مناطقی که دانشگاه علوم پزشکی تعیین می‌کرد، اقدام کردند، تصریح کرد: بسیجیان اقدامات ارزشمندی در زمینه تولید ماسک انجام داده‌اند که تعداد ماسک‌های تولید شده نزدیک به 2 میلیون عدد است که این ماسک‌ها به صورت رایگان در بین مردم توزیع شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای کمک‌های مومنانه و سازماندهی این کمک‌ها گفت: بسیج با کمک نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرمانداران، شهرداران و ...البته با هماهنگی کمیته امداد خانواده‌های کم درآمد را زیر پوشش قرار داده و یک بانک اطلاعاتی در مورد افراد آسیب‌پذیر ایجاد کرده است.

وی با اشاره به حضور مردم در همه صحنه‌های نظام و انقلاب به ویژه در ایام شیوع کرونا افزود: مردم همیشه در صحنه برای کمک به هموطنان خود حضور دارند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی که از طریق مردم جمع‌آوری می‌شود همیشه پرخیر و برکت است.

سردار کرمی ادامه داد: تا به امروز هر چه از طریق بسیجیان از مردم جذب شده است، در بین مردم توزیع شده که این کمک‌های نقدی و غیرنقدی تاکنون بیش از 91 میلیارد تومان ارزش داشته است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و با بیان اینکه نام این شهید بزرگوار همیشه پر خیر و برکت و وحدت بخش است، تصریح کرد: این طرح با مشارکت وزارت بهداشت و سازمان بسیج طراحی شده که در راستای قطع زنجیره کرونا است و همه مردم و سازمان‌ها یابد کمک کنند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در زنجان تصریح کرد: این طرح در زنجان با مشارکت و همکاری نماینده ولی فقیه، استاندار، فرمانداران، شهرداران و دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان و ... در حال اجرا است.

سردار کرمی با بیان اینکه صحنه‌هایی که توسط بسیجیان و مردم در اجرای این طرح خلق شده حال و هوای صحنه‌های دفاع مقدس را تداعی می‌کند، تصریح کرد: بسیجیان و رزمندگان بخش درمان در شهر‌ها و مناطق گوناگون به صورت مشترک و به صورت قرارگاهی حضور دارند و به صورت خانه به خانه پیگیر هستند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در رابطه با نقاهتگاه‌هایی که برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، گفت: ما در استان زنجان از لحاظ مکان برای اسکان بیماران کرونایی و ایجاد مراکز درمانی با همکاری ارگان‌های مختلف، مشکلی نداریم.

وی در خصوص اقدامات لازم برای پیشگیری از سرایت و ابتلا به کرونا تصریح کرد: بسیجیان در محلات مختلف اقداماتی مانند آموزش و تهیه و توزیع برشورهایی در رابطه با کرونا انجام داده‌اند.

اجرای طرح شهید سلیمانی روحیه‌بخش است

سردار کرمی ادامه داد: شاید بسته‌هایی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد ارزش اقتصادی زیادی نداشته باشند، ولی وقتی افراد با لباس بسیجی پشت در خانه حضور پیدا می‌کنند و جویای حال افراد خانه شوند اثرات زیادی در تقویت روحیه مردم با وجود مشکلات معیشتی داشته است. 

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: بهتر شدن وضعیت کرونا به معنای از بین رفتن کرونا نیست و مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا غافلگیر نشویم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی خود را در رعایت پروتکل‌ها و کنترل کرونا بالاتر از کشورمان می‌دانستند، تصریح کرد: امروز شاهد این هستیم که برخی از کشور‌های اروپایی و آمریکا در کنترل ویروس کرونا دچار مشکل شده‌اند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان راهکار موفقیت در کنترل کرونا را همکاری مردم دانست و گفت: با اقدامات ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف و با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و کمک و همکاری مردم، کشور توانسته است تا حدودی ویروس کرونا را کنترل کند.

انتهای پیام/73002/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول