اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آماده‌سازی محل دپوی پسماند روی در زنجان تا بهمن‌ماه

مدیرکل محیط زیست استان زنجان از آماده شدن محل دپوی پسماندهای روی تلمبار شده تا نیمه بهمن خبر داد و گفت: این محل با هزینه 350 میلیارد تومانی و با نظارت و به صورت اصولی در حال آماده‌سازی است.

آماده‌سازی محل دپوی پسماند روی در زنجان تا بهمن‌ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین آبسالان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر اینکه محیط زیست استان با وجود خاص بودن به مانند دیگر نقاط کشور در حال نابودی است، اظهار کرد: کارشناسان اداره کل محیط زیست همه تلاش خود را برای کاهش آسیب و پیشگیری از فرسایش آب و خاک انجام می‌دهند.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه زنجان یکی از پاک‌ترین هواها را در سطح کشور دارد، افزود: طی 9 ماه گذشته از سال‌جاری این شهر سه روز هوای ناسالم داشته است که دو روز آن در مهرماه و یک روز هم در اردیبهشت ماه گزارش شده است.

وی به انجام یک هزار و 903 مورد پایش آب و خاک در سال‌جاری توسط کارشناسان محیط زیست اشاره و تصریح کرد: طی این مدت 633 مورد اخطاریه صادر شده و 88 مورد هم آزمایش در آزمایشگاه‌های مورد اعتماد ثبت شده است.

آبسالان با اشاره به اینکه از آغاز سال‌جاری تاکنون 51 مورد شکایت مردمی وصول و رسیدگی شده است، ادامه داد: تلاش‌های مسؤولان برای حل مشکل پسماند روی در زنجان هم در حال نتیجه دادن است به طوری که محل دپوی این پسماندها تا نیمه دوم بهمن‌ماه آماده خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان محل پیش‌بینی شده برای حمل و دپوی پسماندهای روی را سردهات اعلام کرد و گفت: این محل با هزینه 35 میلیارد تومانی مالکان واحدهای روی فعال در زنجان آماده‌سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: از آغاز سال‌جاری تاکنون 51 تذکر به واحدهای صنعتی آلاینده با هدف کنترل و رفع آلودگی داده شده است.

آبسالان از کشف 130 تخلف در حوزه شکار وحوش در استان زنجان طی 9 ماه گذشته از سال‌جاری خبر داد و گفت: در این حیطه تلاش می‌شود از مشارکت و همکاری خود مردم استفاده شود که بسیار موثر خواهد بود.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با تاکید بر مرتبط بودن طبیعت در همه نقاط جهان افزود: نتیجه هر آسیبی به طبیعت متوجه خود انسان خواهد شد کما اینکه فرسایش خاک منجر به آلودگی هوا و مشکلات متعدد شده است.

وی تاکید کرد: بین مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و محیط زیست رابطه مستقیم وجود دارد.

آبسالان در پاسخ به سوالی در مورد استفاده نیروگاه‌های فعال در استان زنجان از مازوت به عنوان سوخت گفت: نیروگاه‌های زنجانی از این ماده به عنوان سوخت استفاده نمی‌کنند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول