اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

صدور 5 میلیارد و 438 میلیون تومان نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در گلستان

معاون بیمه و خدمات بیمه سلامت استان گلستان گفت: در آذرماه امسال در استان گلستان 5 میلیارد و 438 میلیون تومان نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک انجام شده است.

صدور 5 میلیارد و 438 میلیون تومان نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی صحرایی در نشست با خبرنگاران استان گلستان در خصوص جزئیات اجرای طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک اظهار کرد: این طرح از سال 1398 در استان گلستان کلید خورد که ابتدا مراکز منتخب طرف قرارداد بیمه سلامت در بخش خصوصی وارد مرحله اجرا شدند و در سال 1399 طی یک برنامه زمانبندی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در همه مراکز طرف قرارداد اعم از «مطب، داروخانه و پاراکلینیک» عملیاتی شد.

وی از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در ۹۶ درصد مطب‌های طرف قرارداد طی آذر ماه جاری خبر داد و تصریح کرد: 96 درصد مطب‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت در حال نسخه‌نویسی الکترونیک هستند، این مراکز صورت‌حساب الکترونیک آذرماه را برای بیمه سلامت ارسال کردند.

معاون بیمه و خدمات بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به اینکه صددرصد آزمایشگاه‌های طرف قرارداد مبادرت به نسخه‌پیچی الکترونیک کردند از اجرای این طرح در 93 درصد داروخانه‌های استان خبر داد.

صحرایی افزود: هزینه‌ای که آذرماه از قبل نسخه‌نویسی الکترونیک شده و باید پرداخت کنیم 668 میلیون تومان بوده است و هزینه نسخه‌پیچی «داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها» نیز 4 میلیارد و 770 میلیون تومان بوده است.

وی گفت: در حال حاضر نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در بخش خصوصی آغاز شده و ادامه دارد و قرار است این طرح در بخش دولتی دانشگاهی طرف قرارداد نیز اجرا شود، طبق مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات برنامه‌ای همزمان با وزارت بهداشت و به تبع آن در دانشگاه‌های سراسر کشور برای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در بخش دولتی انجام می‌شود.

معاون بیمه و خدمات بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به اینکه 10 استان از 10 بهمن امسال وارد مرحله اجرای این طرح می‌شوند، گفت: تعداد 10 دانشگاه علوم پزشک و بیمارستان‌های زیرمجموعه مکلف به اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک می‌شوند و در فاز دوم که از 19 اسفند امسال کلید می‌خورد همه دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز دولتی دانشگاهی ملزم به اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک می‌شوند.

صحرایی با اشاره به الزامات اجرای این طرح بیان کرد: اطلاعات لازم در سامانه‌های «شرکای کاری» مرتبط با بیمه سلامت ثبت و پیکربندی می‌شود و ما آمادگی داریم تبادل اسناد بین بیمارستان‌ها و سامانه‌ها را انجام دهیم، اجرای این طرح در راستای اهداف دولت الکترونیک است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول