اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

چین تنها اقتصاد بزرگ جهان با رشد مثبت درسال 2020

آمارهای اولیه و رسمی حاکی از آن است که چین تنها اقتصاد بزرگ در جهان بود که در سال 2020 توانست از شوک بحران کرونا بیرون آمده و رشد مثبت اقتصادی را تجربه کند.

چین تنها اقتصاد بزرگ جهان با رشد مثبت درسال 2020

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، علی رغم آنکه چین نخستین کشوری بود که درگیر بحران شیوع ویروس کرونا شد اما اقتصاد این کشور در سال 2020 توانسته نه تنها از منفی شدن رشد عبور کند بلکه رشد مثبت به ثبت برساند. درواقع چین تنها اقتصاد بزرگ جهان است که در سال 2020 رشد مثبت داشته است.

روند بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور به گونه‌ای طی شده که در سه ماهه پایانی سال 2020 سطح رشد اقتصادی آن به دوران پیش از کرونا بازگشته است. 

بنا به آمارهای ارائه شده از سوی اداره آمار ملی چین که امروز منتشر شد اقتصاد این کشور در سه ماهه پایانی سال  گذشته رشد 6.5 درصدی را به ثبت رسانده است. 

عملکرد اقتصاد این کشور آسیایی در سه ماهه پایانی سال گذشته باعث شده تا تولید ناخالص داخلی این کشور به 15.7 تریلیون دلار معادل 101.6 تریلیون یوآن برسد. علی رغم آنکه در ماه‌های پایانی سال 2020 رشد اقتصادی چین بهبود یافت، اما این کشور کمترین رشد اقتصادی خود از سال 1976 تاکنون را طی سال گذشته به ثبت رسانده است. 

اقتصاد چین در سه ماهه نخست سال 2020 رشد منفی 6.8 درصدی داشت اما از سه ماهه دوم به بعد روند بهبود اوضاع در این کشور شد.

دلیل بهبود سریع اوضاع دومین اقتصاد بزرگ جهان، بهبود عملکرد اقتصادی آن در بخش تولید و تجارت بود اما حوزه مصرف در چین همچنان نسبت به گذشته ضعیف‌تر است. 

اعمال قرنطینه‌های گسترده در چین باعث شده تا رستوران‌های این کشور بیشترین افت درآمد را تجربه کرده و 13 درصد ضرر کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول