اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تجمع اهالی الحسکه سوریه در اعتراض به ترکیه به خاطر قطع آب

صدها نفر از اهالی شهر الحسکه در اعتراض به اقدام ترکیه در قطع آب شرب این منطقه و همچنین اقدامات شبه نظامیان کُرد تجمع کردند.

تجمع اهالی الحسکه سوریه در اعتراض به ترکیه به خاطر قطع آب

به گزارشش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهر «الحسکه» در شمال شرق سوریه امروز (دوشنبه) شاهد تجمع بزرگ علیه ترکیه و همچنین شبه نظامیان کُرد بود.

به نوشته خبرگزاری سانا، تجمع کنندگان به قطعی‌های مکرر آب منطقه که به دست ترکیه و تروریست‌های همسو با آنکارا صورت می‌گیرد و همچنین اقدامات ضد حقوق بشری شبه نظامیان کُرد اعتراض کردند.

حاضرین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود که ترکیه و شبه نظامیان کُرد، در حال سرقت منابع و ثروت مردم سوریه هستند.

تجمع کنندگان همچنین سکوت بین‌المللی در خصوص ظلم و ستمی که ارتش ترکیه و تروریست‌های همسو یا شبه نظامیان کُرد در حق مردم الحسکه انجام می‌دهند را محکوم و تأکید کردند که این سکوت موجب افزایش اقدامات غیر قانونی و ارتکاب جنایات علیه اهالی و گرسنگی دادن آن‌ها می‌شود.

«غسان الحمود» از بزرگان شهر الحسکه در این باره به سانا گفت آن‌چه که در این شهر رخ می‌دهد، جنایت علیه بشریت است. 

«علی عبدالرحمن» وکیل اهل الحسکه نیز گفت که سازمان ملل و شورای امنیت باید با اعزام هیأتی به الحسکه، اقدامات «اشغالگران ترکیه» و «اشغالگران آمریکایی» در حق اهالی استان را ثبت کند.

 

«محمود العکله» مدیر سازمان آب استان الحسکه نیز گفت که ارتش ترکیه برای هجدهمین بار آب شرب شهر الحسکه را قطع کرده است و نهادهای بین‌المللی باید برای تأمین امنیت ایستگاه پمپاژ آب «علوک» وارد عمل شود.

نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌های همسو (ارتش آزاد) همچنین مانع ورود کارشناسان سازمان آب سوریه به ایستگاه «علوک» می‌شوند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول