اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افزایش 10 برابری مصرف گاز استان اصفهان در فصل سرما

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز در سال مصرف می‌شود که عمده مصرف ما در بخش خانگی است که با افزایش دمای هوا مصرف افزایش پیدا کرده‌است و همین علت باعث می‌شود خطوط ما جوابگوی نیاز مشترکان نباشد؛ همچنین مصرف گاز در فصل سرد بسیار بالا می‌رود و افزایش ۱۰ برابری را شاهد هستیم.

افزایش 10 برابری مصرف گاز  استان اصفهان در فصل سرما

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مصطفی علوی  صبح امروز در نشست خبری مشترک مدیران عامل شرکت‌های گاز استان اصفهان و شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اصحاب رسانه اظهار کرد: استان اصفهان شش و نیم درصد مصرف گاز کشور را دارد که ۱۱۲ شهر و ۱۰۶۰ روستان در استان اصفهان از نعمت گاز برخوردار هستند همین علت استان اصفهان را در دسته استان‌های سبز قرار داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تأکید بر اینکه در جمعیت شهری مردم صددرصد می‌توانند از گاز استفاده کنند، گفت: اما در بخش روستایی تعدادی روستا وجود دارند که گاز رسانی نشده‌اند به جز منطقه خور و بیابانک روستاهایی که بالای ۲۰ خانوار بوده‌اند گازرسانی شده است.

وی افزود: در استان اصفهان ۲۱ میلیارد مترمکعب گاز در سال مصرف می‌شود که عمده مصرف ما در بخش خانگی است که با افزایش دمای هوا مصرف افزایش پیدا کرده‌است و همین علت باعث می‌شود خطوط ما جوابگوی نیاز مشترکان نباشد؛ همچنین مصرف گاز در فصل سرد بسیار بالا می‌رود و افزایش ۱۰ برابری را شاهد هستیم. 

علوی تصریح کرد: ما در خانواده‌های شهری ۶.۴ متر مکعب در شبانه روز مصرف گاز داریم و امروزه هر خانواده بالغ بر ۲۲ تا ۲۳ مترمکعب مصرف گاز دارد و در بخش صنعتی ۳۵درصد گاز، در بخش نیروگاهی ۳۵ درصد  و ۲۰ درصد در بخش خانگی مصرف می‌شود و یک مقدار کمی هم در حمل و نقل مصرف می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: به دلیل ترانزیت خطوط لوله ما محدودیت مصرف از منطقه را داریم و باید به اندازه نیاز استفاده کنیم و کنترل مصرف به‌صورت کلان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۳ گروه های امدادرسانی داریم گفت: اتاق‌های بحران آماده کرده‌ایم و آزمون‌های در طی سال برگزار می‌کنیم که نیروهای ما آماده به خدمت باشند و صدها نفر در جای جای اصفهان خدمت می‌کنند که مبادا گازی قطع شود. 

علوی بیان کرد: قصد داریم در دهه فجر ۱۶ پروژه افتتاح کنیم که این پروژه‌ها  هزینه ۴۶۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریالی در بر داشته است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول