اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

دعوت خبرنگاران بوشهری در جشنواره کتاب‌خوان و رسانه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خبرنگاران بوشهری را به شرکت در جشنواره کتاب خوان و رسانه دعوت کرد.

دعوت خبرنگاران بوشهری در جشنواره کتاب‌خوان و رسانه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مدیرکل  کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر درجمع خبرنگاران اظهارداشت: رسانه‌ها در عرصه‌های مختلف نقش بسیار مهمی دارند و می‌تواند به عنوان قویترین بازدارنده یا ترغیب کننده باشند، ما نیز برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند کمک رسانه هستیم.

سیدعلی هاشمی با بیان اینکه رسانه‌های عمومی را می‌توان ابزاری قدرتمند در هدایت و آموزش جامعه دانست، تصریح کرد: رسانه‌ها در دوران کنونی، شاهرگ‌های اطلاعاتی و جریان سازی هستند.

 وی در ادامه از آغاز اولین جشنواره کتاب‌خوان و رسانه در آخرین سال قرن و دعوت از خبرنگاران بوشهری جهت شرکت در این رویداد فرهنگی خبر داد گفت: جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» با هدف زنده نگه‌داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه‌ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیران کشوری، استانی، اعضای کتابخانه‌های عمومی، مسئولیت پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مردم ایران اسلامی با ظرفیت‌های فرهنگی، خدمات و برنامه‌های موجود در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین توسعه گفتگوهای عمومی و نخبگانی درباره کتابخانه‌های عمومی برگزار می شود.

گفتنی است این جشنواره در سال پایانی قرن در موضوعات کتابخانه، کتابدار، کتاب خوان، اهدای کتاب، کتابخانه و خانواده، مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ترویج فرهنگ مطالعه، برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی مانند محافل ادبی، فضای مجازی و کتابخانه، توجه به نقش آموزش در  کتابخانه‌های عمومی و... برگزار می‌شود و فعالان عرصه رسانه می‌توانند آثار منتشر شده خود تا ۱ بهمن ماه به دبیرخانه مجازی این جشنواره ارسال کنند.

بر این اساس خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این جشنواره به نشانی (festivalpl.ir) و ثبت‌نام، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول